پس از تعرض «ایتمار بن گویر» به مسجد الاقصی، سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین به تعویق افتاد.

بحرین سفر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی را لغو کرد

به گزارش قدس آنلاین، در پی تعرض «ایتمار بن گویر»، وزیر افراطی امنیت ملی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین به تعویق افتاد.

در همین ارتباط نیز بحرین از تعویق سفر ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این کشور خبر داد.

این سفر قرار بود روز سه شنبه انجام شود.

پایگاه خبری قدس اعلام کرد که بحرین تعویق این سفر را به نبود پادشاه این کشور ربط داده و گفته او قادر به دیدار با کوهن نخواهد بود، اما پایگاه خبری عبری زبان وای‌نت تاکید کرد که برآوردهای منابع اسرائیلی حاکی از آن است که ظاهراً علت تعویق سفر کوهن به بحرین تعرض ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی است که جنجال گسترده‌ای به پا کرده و با محکومیت گسترده در سطح عربی و بین‌المللی همراه بوده است.

منبع مذکور اشاره کرد که سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین به سپتامبر آینده موکول شده است.

روز گذشته منابع فلسطین اعلام کردند که شماری از وزرای کابینه نتانیاهو در کنار دستکم یک هزار نفر از شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند. در جریان این تعرض ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از وزرا راستگرای افراطی کابینه نتانیاهو نیز مشارکت داشتند. بنابر اعلام رسانه‌های فلسطینی در این تعرض بیش از یک هزار نفر از شهرک نشینان صهیونیست مشارکت داشته اند.

همچنین بنابر اعلام این منابع در این یورش، علاوه بر ایتمار بن گویر، وزرای دیگری مانند «اسحاق واسرلوف»، وزیر کابینه نتانیاهو و «خاخام یهودا گلیک» از اعضای سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز مشارکت داشته اند.

همزمان با این رخداد منابع محلی گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی در راستای تسهیل تعرضات شهرک‌نشینان و وزرای صهیونیست از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی جلوگیری به عمل آورده است.

حازم قاسم سخنگوی حماس تعرضات به مسجدالاقصی را بیانگر تلاش صهیونیست‌ها برای آغاز یک جنگ دینی علیه قدس و مسجدالاقصی دانست و تاکید کرد که ملت فلسطین تا پای جان از مقدساتش دفاع خواهد کرد. برخی دیگر از گروه‌های ملی و اسلامی فلسطینی نیز تعرضات شهرک نشینان به مسجدالاقصی را محکوم کرده و بر لزوم آغاز انتفاضه‌ای جدید در حمایت از مقدسات اسلامی تاکید ورزیدند.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای تعرض امروز شهرک‌نشینان و برخی وزرا و شخصیت‌های صهیونیست به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

در این بیانیه ضمن هشدار درباره پیامدهای اقدامات این چنینی، آمده است: تعرض به مسجدالاقصی اقدامی خطرناک است که منطقه را در آستانه آغاز یک جنگ دینی قرار می‌دهد.

اتحادیه عرب این اقدامات را عامل تحریک احساسات مسلمانان جهان دانسته که برخلاف همه قوانین و عرف‌های بین‌المللی قرار دارد.

اتحادیه عرب ضمن تاکید بر این مساله که مسئولیت این اقدامات برعهده رژیم صهیونیستی خواهد بود، در ادامه تاکید کرد: تعرضات علیه مسجدالاقصی با هدف تغییر وضعیت تاریخی و قانونی قدس و مسجدالاقصی و تحمیل سیاست تقسیم زمانی و مکانی صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای تعرض شهرک‌نشینان در کنار ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و درباره پیامدهای این اقدامات تشدیدآمیز هشدار داد.

سفارت آمریکا در اراضی اشغالی نیز تعرض وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و اعلام کرد که واشنگتن با هر گونه اقدام یکجانبه که موجب تغییر وضع موجود در قدس شود، مخالف است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.