سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان خبر داد.

شناسایی ۱۲۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان

به گزارش قدس آنلاین، عباس آزادی اظهار کرد: بیماران خاص در منطقه کاشان که در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند به رقم یک هزار و ۶۷ نفر رسیده که ۳۵ بیمار تالاسمی، ۶۰۰  نفر مبتلا به ام اس، ۳۰۰  بیمار دیالیز خونی و صفاقی و ۱۲ نفر نیز بیمار متابولیک و بال پروانه‌ای هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری هفته اول مرداد به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی، افزود: هموفیلی یک اختلال در انعقاد خون است که انتقال آن به‌صورت ارثی و وابسته به جنس بوده و بیشتر در آقایان بروز می‌کند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بیماری هموفیلی می‌تواند ندرتاً به‌صورت اکتسابی در بزرگ‌سالی نیز به خصوص در خانم‌ها و بعد از زایمان در افراد مسن و یا در زمینه بدخیمی‌ها مشاهده شود که به علت ماهیت خونریزی دهنده بیماری هموفیلی، خونریزی در ارگان‌های مختلف بدن بروز می‌کند.

آزادی گفت: بیماری هموفیلی در نوع شدید حتی به‌صورت خودبه‌خودی بدون ضربه و فشار خاص نیز اتفاق می‌افتد که باعث خونریزی مفصلی شده و شایع‌ترین مفاصل درگیر مچ پا، زانو و آرنج هستند.

وی افزود: واحد بیماران هموفیلی در بیمارستان متینی تنها مرکز درمان اورژانسی بیماران هموفیلی در منطقه کاشان است که با داشتن تیم کامل درمانی شامل پزشکان درمانگر هموفیلی، هماتولوژیست، دندانپزشک و سایر گروه‌های تخصصی برای درمان موارد حاد و پیچیده بیماران به‌صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌کند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: فاکتورهای انعقادی مورد نیاز بیماران هموفیلی در هنگام بستری و بیماران سرپایی از سوی داروخانه‌های طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی کاشان  قابل تأمین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.