معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیت خدمت‌رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یافت.

افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ایوب توکلیان اظهار کرد: با توجه به حضور بیماران هموفیلی و تالاسمی مهاجر از سایر افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی مناطق کشور در مشهد، این احساس نیاز وجود داشت که ظرفیت خدمت‌رسانی به این بیماران افزایش یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه فرایند و روند ارائه خدمت به بیماران هموفیلی و تالاسمی بررسی شده است تا مشکلات کمبود دارو مرتفع شود، افزود: علاوه براین با توجه به افزایش تعداد بیماران تالاسمی و هموفیلی، باید ظرفیت کلینیک سرور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر این اساس با پیگیری‌های انجام شده، هشت تخت به کلینیک سرور در حوزه تزریقات خون افزوده می‌شود، تصریح کرد: همچنین در بیمارستان طالقانی نیز به منظور افزایش دسترسی بیماران غرب شهر مشهد به خدمات موردنیاز، چهار تخت به همراه پزشک متخصص برای خدمت به بیماران تالاسمی و هموفیلی در نظرگرفته شده است.

توکلیان با اشاره به اینکه بیمارستان طالقانی می‌تواند با تجهیز امکانات مورد نیاز تا روزانه ۲۰۰ بیمار تالاسمی را تحت درمان قرار دهد، عنوان کرد: ویزیت اولیه بیماران تالاسمی و هموفیلی در بیمارستان طالقانی انجام می‌شود و در صورتی که این بیماران نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، به کلینیک سرور ارجاع داده می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: شهر مشهد یکی از شهرهای مهاجرپذیر است؛ از همین رو تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی در این شهر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.