عضو کمسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم مجلس آخرین جزئیات نظرات پیشنهادی کارگروه‌های اداری و استخدامی، سلامت اجتماعی و رفاه اجتماعی این کمیسیون را تشریح کرد.

تأکید کمیسیون اجتماعی بر کاهش تنوع قراردادهای استخدامی در برنامه هفتم

به گزارش قدس آنلاین، سیدکریم حسینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در تشریح روند فعالیت کارگروه‌های تخصصی کمیسیون اجتماعی از جمله کارگروه‌های اداری و استخدامی، سلامت اجتماعی، رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی در مسیر بررسی برنامه هفتم توسعه، گفت: ما در روزهای اخیر هم حضور مستمری در کمیسیون تلفیق داشتیم و هم جلساتی با کارشناسان امر برگزار کردیم، همچنین جلساتی نیز طی هفته گذشته با حضور مسئولان سازمان اداری و استخدامی و کارشناسان به منظور تکمیل پیشنهادات و در راستای هماهنگی بیشتر با دولت برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسات نقطه‌نظرات مسئولان حاضر اخذ شد و در اغلب موارد پیرامون احکام مندرج در لایحه توافقاتی حاصل شد و اصلاحات مختصری هم با هماهنگی و پذیرش هر دو طرف کارگروه و مسئولان سازمان اداری و استخدامی انجام شد.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: البته ما در موارد محدودی از احکام هم اختلاف‌نظر داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم که به کمترین میزان برسد و چنانچه توافقی در این خصوص صورت نگیرد، قطعا پیشنهادات کارگروه به کمیسیون تلفیق ارسال می‌شود کما اینکه نتایج بررسی احکام در هر یک از چهار کارگروه در نوبت بررسی کمیسیون تلفیق قرار دارد.

وی یادآور شد: در جلسات کارگروه‌ها پیشنهاداتی در خصوص سن بازنشستگی، نحوه ادغام صندوق‌های بازنشستگی، احکام اداری و تنوع استخدام‌ها بررسی شده و در اغلب نکات مربوط به آنها توافق صورت گرفت و در مواردی هم که اختلاف‌نظر داشتیم، پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به هیات رییسه کمیسیون تلفیق ارسال شد.

حسینی همچنین درخصوص پیشنهاد کارگروه نظام اداری پیرامون ساماندهی کارکنان دولت، ابراز داشت: ما در پیشنهادی که برای درج در برنامه هفتم توسعه داشتیم، تاکید کردیم که باید از تنوع قراردادها کاسته شود، همچنین در رابطه با نوع استخدام‌ها بحث جدی داشتیم و بر ضرورت توجه به نظام پرداخت تاکید کردیم که در برنامه توسعه وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.