رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، صدای انفجارهایی در مناطق تحت کنترل کی‌یف در زاپوریژیا در ساعات اولیه امروز (شنبه) شنیده شده است.

وقوع انفجار در مناطق تحت کنترل اوکراین در زاپوریژیا

به گزارش قدس آنلاین، طبق داده‌های منتشر شده از سوی وزارت تحول دیجیتال اوکراین، عصر جمعه آژیرهای مربوط به حمله هوایی در سراسر اوکراین از جمله منطقه اطراف کی‌یف و همچنین خود پایتخت به صدا درآمدند.

یک روزنامه اوکراینی تحت عنوان Dzerkalo Tyzhnia گفت، این انفجارها همچنین اوایل امروز در مناطق تحت کنترل اوکراین در زاپوریژیا نیز شنیده شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در جنگ کنونی و یا همه‌پرسی قبلی در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شدند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی، به روسیه ضمیمه شدند.

طی جنگ روسیه-اوکراین نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا جزو نگرانی‌های اصلی به‌شمار می‌رود؛ نیروگاهی که گاها مورد اصابت گلوله‌هایی قرار می‌گیرد و روسیه و اوکراین یکدیگر را مقصر می‌دانند.

هفته گذشته رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد، کارشناسان آژانس در برخی نقاط اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا مین‌های ضد نفر کشف کردند.

گروسی در حین بازدید از این نیروگاه تصریح کرد: وجود چنین مواد منفجره‌ای در این نیروگاه مغایر با استانداردهای امنیتی آژانس و مقررات امنیتی اتمی است. کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تاکید کرده‌اند که انفجار این مین‌ها نباید بر سیستم‌های امنیتی و ایمنی اتمی این سایت تاثیر بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.