دولت سودان اعلام کرد که نیروهای این کشور در عملیاتی نظامی توانسته‌اند ۱۰۰ شبه‌نظامی مرتبط با سازمان تروریستی القاعده موسوم به «خوارج» را از پای درآورند.

کشته شدن ۱۰۰ شبه‌نظامی «خوارج» در سومالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «عبدالرحمن یوسف العداله» معاون وزیر اطلاع‌رسانی دولت سومالی، امروز (شنبه)، از کشته شدن ۱۰۰ عنصر مرتبط با سازمان تروریستی القاعده خبر داد.

خبرگزاری رسمی سومالی (صونا) اعلام کرد که عناصر شبه‌نظامی موسوم به «خوارج» مرتبط با سازمان القاعده در عملیاتی نظامی در مناطق حائل میان استان‌های شبل میانه و جلجلود کشته شده‌اند.

وی در ادامه اشاره کرد که در این عملیات ۱۴ خودروی نظامی متعلق به این عناصر و همچنین پایگاهی که این شبه‌نظامیان در آن استقرار یافته بودند، هدف حمله قرار گرفت و نابود شد.

سومالی کشوری واقع در شمال آفریقا است و از سال‌های گذشته با مسئله ناامنی دست و پنجه نرم می‌کند؛ ناامنی که از تهدیدات اصلی آن از سوی گروه تروریستی «الشباب» و دیگر گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و داعش سرچشمه می‌گیرد.

سومالی از سال ۱۹۹۱ به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال ۲۰۰۷ شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به الشباب (مرتبط با القاعده) است. این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده به‌نحوی که شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

سومالی برای از پای درآوردن عناصر مرتبط با القاعده از ماه‌های گذشته همکاری با نیروهای مشترک اتحادیه آفریقا را آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.