رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: اگر پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود، قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد مطرح کرد: پیش بینی قیمت طلا در آینده

به گزارش قدس خراسان، یوسف تقی‌زادگان در خصوص وضعیت بازار طلا اظهار کرد: قیمت طلا نسبت به قبل از تعطیلات تفاوتی نداشته و فعلا ثابت است. میزان عرضه طلا به دلیل تعطیلی بازار تهران کم بوده، بنابراین ممکن است تقاضا زیاد و عرضه کم باشد. به همین دلیل امکان دارد فردا و پس‌فردا مقداری افزایش قیمت داشته باشیم اما این افزایش زیاد نیست.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با بیان اینکه بازار طلا غیر قابل پیش‌بینی است، افزود: اگر پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود، قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: خرید و فروش در بازار طلا راکد است و دست‌لاف هم نداریم. با توجه به رکود بازار، تعداد زیادی از کسبه ناچار به تعطیلی شدند. وقتی درآمدی نباشد و مالیات‌های سنگین وضع شود، کسبه شروع به جمع‌آوری می‌کنند اما تاکنون در این زمینه اتفاق خاصی رخ نداده است.

تقی‌زادگان با اشاره به رجیستری طلا عنوان کرد: براساس این قانون قرار بر این شده که هر واحد صنفی میزان طلای خود را در سامانه تجارت اعلام کند که اگر بیش از این میزان داشته باشد، قاچاق محسوب می‌شود. در حال حاضر تولیدات طلا ضعیف است و اگر این قانون اجرایی شود تولیدات به صفر رسیده و کشور متضرر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.