مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سطح زرد دریایی صادر کرد.

صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در هرمزگان

به گزارش قدس انلاین، بنابر اطلاعیه مدیریت بحران استانداری هرمزگان، خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر تداوم بارش‌های همرفتی قابل ملاحظه در ارتفاعات استان است که از روز یک شنبه هشتم مرداد ماه تا شب سه شنبه دهم ماه جاری ادامه خواهد داشت‌.

با فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعد و برق و گاهی تگرگ، تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

منطقه اثر این سامانه، بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک، رودان، میناب و ارتفاعات مرکزی و غربی است.

آبگرفتگی موقت معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی با تاکید بر ارتفاعات شرقی و شمالی از مخاطرات این سامانه است و توصیه می‌شود در ایام فوق‌الذکر از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود و استحکام سازه‌های سبک و کارهای پیشگیرانه برای خسارت به محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

در اطلاعیه دیگری وضعیت دریایی استان نیز در سطح زرد ارزیابی شده است که اثر آن تداوم وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا از شنبه هفتم مرداد ماه تا بعد از ظهر یک شنبه هشتم مرداد ماه خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه غرب دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز  است و در پی آن اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، نیمه سنگین، کشتی‌های تجاری، تورهای صیادی و آسیب با قفس‌های پرورش ماهی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از فعالیت‌های تفریحی و شنا در جاسک، لارک، هرمز،  قشم، بندرعباس، هنگام و سیریک و پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی و شرقی استان و کشتی‌های تجاری  ضروری است‌.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.