مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جزئیات طرح گرنت آموزشی را تشریح کرد.

جزئیات اعطای گرنت آموزشی به دانشجویان استعداد درخشان

رضا نقی زاده با اشاره به جزئیات اجرای طرح گرنت آموزشی گفت: ما در معاونت آموزشی وزارت علوم در زمینه گرنت آموزشی دوهدف اصلی را دنبال می کنیم، اول تلاش می کنیم دانشجویان استعدادهای درخشان که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می شوند با هماهنگی معاونت پژوهشی وزارت علوم به ویژه در زمان اجرای پایان نامه، گرنت محور شوند.

وی ادامه داد: دوم، یک برنامه ای برای دوره های کارشناسی پیش بینی کرده ایم تحت عنوان «بورس صنعت» و «بورس نخبگان»، که سال گذشته با انجام توافقی مقرر شد، رتبه های کشوری زیر ۱۰۰ کنکور سراسری بورس شده و تا مقطع دکتری تحت حمایت وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یعنی این افراد به صورت پیوسته تا مقطع دکتری بورس بوده و از لحاظ مالی بنیاد ملی نخبگان هزینه آن ها را پرداخت می کند و از نظر ادامه تحصیل و هیات علمی شدن نیز، وزارت علوم آن ها را حمایت کند.

وی با بیان اینکه امسال احتمالا این عدد به ۲۰۰ افزایش خواهد یافت، افزود: به موازات این، با بنیاد ملی نخبگان نیز هماهنگی هایی برای «بورس صنعت» انجام داده ایم که براساس آن، دانش آموزانی که در کنکور سراسری جز ۱۰ درصد برتر استان خود شده و یا رتبه های برتر کنکور را کسب می کنند، در دفترچه کنکور یک کد رشته محل هایی برای بورسیه شدن این دانش آموزان که دانش آموزان برجسته ای هستند و در کنکور سراسری رتبه آورده اند، پیش بینی شود.

نقی زاده افزود: تنها ویژگی این بورس این است که با همکاری صنعت صورت می گیرد. یعنی این نخبگان و استعدادهای درخشان در راستای حل نیازهای کشور درواحدهای صنعتی فعال می شوند که یک بخشی از منابع مالی آن را صنعت پرداخت کرده و بخشی را هم بنیاد ملی نخبگان پرداخت می کند، پذیرش و هماهنگی پذیرش این افراد هم توسط وزارت علوم صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.