مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: دومین دوره مسابقات ملی کیفیت بتن که با حضور حدود ۶۰۰ شرکت کننده در مشهد در حال برگزاری است بزرگ‌ترین رقابت بتنی کشور است.

برگزاری بزرگ‌ترین رقابت بتنی کشور در مشهد

به گزارش قدس خراسان، محمد سجادی اظهار کرد: تولید بتن با کیفیت توسط شرکتهای حاضر در این مسابقات می تواند در روند تولید مصالح ساختمانی، به ویژه بتن و مساله تاثیر آن در ساخت و ساز مسکن و ایمن‌تر شدن ساختمان‌ها در برابر زلزله تاثیر به سزایی بگذارد.

 مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: در دومین مرحله این مسابقات که هفته گذشته در مشهد برگزار شد، ۸۷ شرکت نمونه‌های بتن ساخته شده خود را به مشهد ارسال کرده و مورد آزمون قرار دادند و در نهایت ۲۶ نماینده از ۲۶ استان به مرحله سوم راه یافتند.

ووی گفت: بررسی و آزمون ها نشان داد میانگین مقاومت بتن های ساخته شده در این مرحله مسابقات، حدود ۷۰ مگاپاسکال بوده است در حالی که بتن هایی که در شرایط معمول در کشور ساخته می‌شوند بین ۲۵ تا ۳۵ مگاپاسکال مقاومت دارند و همین مساله علاوه بر جنبه آموزشی، به شرکتها نشان می دهد که می‌توانند بتن های با کیفیت تر نیز بسازند.

سجادی افزود: در مرحله نخست این دوره از مسابقات ۵۷۶ تیم تولید کننده بتن از سراسر کشور برای حضور در "دومین دوره مسابقات ملی کیفیت بتن" در مشهد ثبت‌نام و در آزمون کتبی شرکت کردند که در نهایت از هر استان پنج تا ۱۰ تیم به مرحله دوم راه یافتند.

 مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: از میان تیم های راه یافته به مرحله دوم، از ۲۶ استان ۸۷ شرکت سازنده بتن و قطعات سیمانی، قطعات بتنی خود را به مشهد فرستادند که آزمون‌ها در دانشگاه شهید منتظری مشهد نشان داد مقاومت بتن‌ها بین اعداد ۱۵ تا ۱۱۵ مگاپاسکال بوده است.

وی گفت: مرحله سوم رقابتها ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه با حضور ۲۶ تیم منتخب مرحله دوم در مشهد و ساخت نمونه برگزار خواهد شد و پس از ۲۸ روز از ساخت نمونه، نتایج داوری می‌شود و در نهایت با توجه به نمرات شرکت‌ها و تولیدکنندگان از نحوه ساخت نمونه در روز رقابت‌ها و مقاومت و کیفیت بتن، تیم‌های برتر این رقابت‌ها معرفی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.