شبکه سلامت برای نخستین بار به صورت زنده در قالب برنامه «همراه با کادر درمان»، عمل های جراحی آندوسکوپیک (درون بین) فاقد خون ریزی روزانه و نادر کشور را از داخل اتاق عمل بیمارستان ها پخش می کند.

برای نخستین بار انجام می شود؛ پخش زنده جراحی‌های مهم کشور از تلویزیون

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مهرداد ایمان مدیر تولید و فنی شبکه سلامت درباره اهداف این برنامه گفت: پخش عمل های جراحی علاوه بر آگاهی بخشی، موجب اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی که در خصوص هر عمل جراحی وجود دارد هم خواهد شد.

وی افزود: هدف از پخش مستقیم عمل جراحی وجود جریان زندگی و پویایی علمی و درمانی است و این که روزانه با انجام هزاران عمل جراحی در کشور، افراد سلامتی شان را باز می یابند و منجر به کاهش درد و آلام بیماران می شود.

ایمان خاطرنشان کرد: این برنامه علاوه بر آشنایی مردم با فضای اتاق عمل و انواع جراحی ها و کمک به کاهش استرس، یک نظام هماهنگ در اتاق عمل که هر کس وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهد تا حصول نتیجه موفقیت آمیز را به تصویر در می آورد و سختی فعالیت کادر درمان را نیز تا حدود زیادی به تصویر می کشد.

وی با بیان این که دوربین «همراه با کادر درمان» هر هفته در یک بیمارستان حاضر می شود، افزود: تاکنون به بیمارستان های مسیح دانشوری، فارابی، رازی و جم رفته ایم و جراحی های آندوسکوپیک یا درون بین فاقد خون ریزی را پخش کرده ایم.

مدیر تولید و فنی شبکه سلامت ادامه داد: در این برنامه جراح یا کمک جراح در راستای ارتقای دانش سلامت مردم و چگونگی نحوه جراحی و نیز رفتارهای پیشگیرانه که با رعایت آن، پای افراد به اتاق های جراحی باز نشود، توضیح می دهند.

وی گفت: این اعمال جراحی که در قاب سیما پوشش داده می شود به نوعی ضریب دهی به اقتدار نظام سلامت و پزشکی کشورمان بوده و موجب تقویت حس غرور ملی است. از سوی دیگر پخش این تصاویر علاوه بر ایجاد حس امید و اطمینان بخشی به آحاد جامعه، تاثیر خوبی در گردشگری سلامت نیز خواهد داشت.

مدیر تولید و فنی شبکه سلامت خاطرنشان کرد: از آنجا که بحث کنترل عفونت و باکتری در اتاق های عمل بیمارستان ها از قوانین سخت گیرانه ای تبعیت می کند، شرایط حضور در فضای اتاق عمل بر اساس اصول بهداشتی به طور خاص و ویژه رعایت می شود. به همین منظور برای کمترین حضور در اتاق عمل، از دوربین هایی استفاده کردیم که به صورت کنترل شده از فضای اتاق عمل فیلمبرداری و تصاویر را به عوامل برنامه در اتاق دیگری منتقل(سوئیچ) می کند.

ایمان افزود: «همراه با کادر درمان» مجری ندارد بلکه کارشناسان نظام سلامت درباره نوع عمل، علت و چگونگی مراحل جراحی و اقدامات مراقبتی و امور پرستاری که بعد از عمل جراحی لازم است، صحبت می کنند.

ایمان با اشاره به استقبال مخاطبان شبکه از این برنامه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران طی مکاتباتی که با ما داشته از ما درخواست کرده است برای پوشش جراحی های اتاق عمل بیمارستان های استان های دیگر هم اقدام کنیم که ضمن استقبال از آن معتقدیم با این رویکرد نشان خواهیم داد این عمل های جراحی مهم فقط محدو به پایتخت نبوده و سراسر کشور از وجود کادر درمان حاذق و متبحر برخوردار است.

«همراه با کادر درمان» در حال حاضر روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ صبح از آنتن شبکه سلامت پخش می شود.

رضا رمضان پور تهیه کننده اجرایی این برنامه و کارگردان تلویزیونی هم بر عهده مهدی حمزه و آناهیتا آقاطاهر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.