جنگنده‌های ترکیه‌ای، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در ۲ مرحله مناطقی را در شمال عراق هدف قرار دادند که در پی آن به زمین‌های کشاورزی خسارت وارد شد.

جنگنده‌های ترکیه مناطقی را در شمال عراق هدف قرار دادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جنگنده‌های ترکیه‌، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، مناطقی را در شهر دهوک در شمال عراق هدف حمله قرار دادند.

یک منبع امنیتی در این خصوص به وبگاه «شفق نیوز» گفت که این جنگنده‌ها مواضع گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) را هدف قرار داده‌اند.

طبق گفته این منبع، این حمله دو بار بعدازظهر امروز به طور مشخص در اطراف روستای «میرسیدا» و «بیرو باسفرا» از توابع بخش اتروش در شمال شهرستان شیخان تکرار شده است.

منبع مذکور که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، افزود این حملات باعث آتش‌سوزی در جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی شده و به دارایی‌های اهالی منطقه خسارت وارد کرده است.

این حمله در حالی صورت گرفته است که منابع کُردی، شامگاه جمعه هفته گذشته، نیز خبر داده بودند که پهپادهای ترکیه یک خودرو را در شمال عراق هدف حمله قرار دادند.

در پی این حمله، مقامات منطقه کردستان عراق خبر داده بودند خودروی مذکور به طور کامل در آتش سوخت و هر چهار سرنشین آن کشته شدند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با گروهک تروریستی موسوم به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، حاکمیت عراق را نقض می‌کند و با وجود هشدارها و اعتراض‌های بغداد به حملات خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.