وزیر امور خارجه سوریه که در رآس یک هیئت بلند پایه سیاسی، امنیتی و اقتصادی به تهران سفر کرده دقایقی پیش مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت و دو وزیر گفتگوهای سطح بالای خود را در محل ساختمان مرکزی وزارت امور خارجه آغاز کردند.

استقبال امیرعبداللهیان از فیصل مقداد / مذاکرات مهم وزرای امورخارجه ایران و سوریه در تهران آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فیصل مقداد در رأس هیئتی بلند پایه متشکل از مقامات سیاسی و امنیتی و وزرای اقتصادی از جمله «سامر الخلیل» وزیر تجارت خارجی و «ایاد الخطیب» وزیر ارتباطات و فناوری برای سفری چند روزه و مذاکره با مقامات عالی رتبه کشورمان به تهران سفر کرده، ظهر امروز مورد استقبال همتای ایرانی خود قرار گرفت.

هیئت تجاری- اقتصادی سوریه که پیش از مقداد به تهران رسیده و قرار است در این هفته کمیته مشترک اقتصادی دو کشور برگزار شود.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مانیت ملی کشورمان دیدار و رایزنی خواهد کرد.

پیگیری مصوبات و توافقنامه های امضا شده در سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان سید ابراهیم رئیسی به دمشق که پس از ۱۳ سال در بالاترین سطح صورت گرفت از جمله اهداف اصلی سفر وزیر خارجه سوریه و وزرای تجارت و ارتباطات این کشور به تهران عنوان شده است.

این ودمین دیدار امیرعبداللهیان و مقداد در یک ماه اخیر است. این دو  ۱۵ تیر ماه سالجاری در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

سخنگوی وزارت امرو خارجه کشورمان درباره دستور کار این مذاکرات اظهار داشت: در چارچوب سفر وزیر خارجه سوریه به تهران موضوعات مختلفی از جمله روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و استمرار روند مبارزه با تروریسم و موضوعات مرتبط با روند تحکیم ثبات و تکمیل روند سیاسی در سوریه پرداخته خواهد شد. روند تنش زدایی در مناسبات سوریه و ترکیه و زمینه سازی برای نشست آتی چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در چارچوب روند آستانه و مذاکرات رفع تنش و عادی سازی روابط بین سوریه و ترکیه در مذاکرات مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

کنعانی تصریح کرد: موضوعات تجاری، کنسولی و اقتصادی داریم که در گفت‌وگوهای دوجانبه مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ایران در ادامه روند حمایتی خود جمهوری اسلامی از سوریه برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی این موضوع را با طرف سوری مورد گفت‌وگو قرار خواهد داد. حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در سوریه موضوع مهمی است. در گفت‌وگوها در این خصوص مشورت خواهد شد و موضوع نحوه کمک به بازگشت آوارگان سوری به این کشور و نحوه تسهیل ارسال کمک‌های انسان دوستانه بین‌المللی برای مردم سوریه از جمله مباحث مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وزرای خارجه ایران و سوریه عصر امروز نیز از تهران در نشست مجازی سازمان همکاریهای اسلامی برای بررسی موضوع قرآن سوزی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان که به پیشنهاد و درخواست جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

قرار است امیرعبداللهیان و فیصل مقداد پس از رایزنی و گفتگو در یک نشست خبری مشترک شرکت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.