۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 900580

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال توقف در مرزها را نخواهیم داشت، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از چهار میلیون نفر امسال برای مراسم اربعین راهی شوند.

زائران اربعین بخوانند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجید میر احمدی اظهار کرد: سامانه سماح همانند سال گذشته آغاز به کار کرده تا برآورد واقعی از تعداد زواری که قصد عزیمت به کربلای معلی در ایام اربعین را دارند، نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش دقیقی برای تردد زوار اربعین امسال وجود ندارد، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از چهار میلیون نفر امسال برای مراسم اربعین راهی شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: برای تسهیل تردد زوار اربعین امسال تعداد گیت‌های ورودی و خروجی در مرزهای کشور به سوی عراق ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

میر احمدی بیان کرد: طرح ویژه ای که امسال در مرز مهران اجرایی خواهد شد منجر به افزایش سرعت خروج زوار با استفاده از اشتراک اطلاعات گذرنامه‌ها بین ایران و عراق است زیرا سرعت ورود اطلاعات در کشور ۱۰ برابر عراق است.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار با افزایش گیت های ترددی توقفی در مرزها نخواهیم داشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به مشکلات حمل و نقل، عنوان کرد: کشورمان در حالت طبیعی با کمبود ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری رو به رو است و این مشکل تأثیر خود را روی اربعین نیز خواهد داشت.

میر احمدی گفت: برای کاهش مشکل حمل و نقل یک کمیته ویژه بین ایران و عراق در هر یک از مرزها تشکیل شده و توانمندی‌های خود را به اشتراک خواهیم گذاشت و با دستور رئیس جمهور ظرفیت راه آهن و پروازها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به زمان آغاز عملیات اربعین، گفت: مراسم اربعین برای کشور ایران و عراق و تردد زوار در این ایام از اول ماه صفر است و تاکنون ۱۸ هزار گذرنامه ویژه اربعین صادر شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: پیش بینی می‌شود با ایجاد زیرساخت‌های لازم در مرز خسروی شاهد مراجعه بیشتر زوار به این مرز باشیم و طی سال آینده جایگاه خود را ارتقا و تثبیت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.