وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه درخصوص آخرین تحولات مرتبط با  روابط دوجانبه، منطقه و برخی موضوعات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.  

تبادل‌نظر وزرای خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه، تحولات‌منطقه‌ای و بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در دیدار با همتای سوریه ای خود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت عملیات تروریستی اخیر در منطقه زینبیه در دمشق به ملت و دولت سوریه و همچنین اقدام روز گذشته(یکشنبه) در باجور پاکستان و محکوم کردن آنها، این اقدامات را زنگ خطری دانست که در تحرکات تروریستی به صدا در آمده و همه طرف‌ها باید آن را جدی بگیرند.

وی پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در جریان سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به دمشق را یکی از اولویت‌های دو کشور دانست و افزود: در هفته‌های گذشته شاهد پیشرفت‌هایی در اجرایی کردن این توافقات در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فناوری بین دو کشور بوده‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور به تقویت همکاری‌های بخش خصوصی و تجاری، افزایش پروازهای هوایی دو کشور و حذف تعرفه‌های تجاری با هدف افزایش حجم تبادل تجاری میان دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان همچنین حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و تداوم این حملات را شدیدا محکوم کرد و این رژیم را اصلی‌ترین منبع بی‌ثباتی در منطقه دانست و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حق مردم سوریه برای حمایت از استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار گفت: ملت و دولت سوریه از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه و گسترش هرچه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران خرسند هستند و از دیپلماسی فعال بین دو کشور استقبال می‌کنند.

فیصل مقداد همچنین افزود: دولت سوریه در کنار مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و احقای حقوق آنها می‌ایستد.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین حضور نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه را نامشروع دانست و خواستار خروج نیروهای اشغالگر از خاک سوریه شد.

به گزارش ایرنا، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در صدر هیاتی وارد تهران شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.