دبیر نخستین جشنواره ملی لالایی‌خوانی گفت: نخستین جشنواره ملی لالایی‌خوانی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تربت حیدریه برگزار می‌شود.

انتشار فراخوان جشنواره کشوری لالایی‌خوانی

به گزارش قدس خراسان، حکیمه خاکسار اظهار کرد: اولویت ارسال اثر با آثار کهن بومی و قومی با توجه به پوشش و گویش هر منطقه است.

دبیر نخستین جشنواره ملی لالایی‌خوانی با اعلام اینکه مدت زمان اجرای هر اثر هفت تا ۱۰ دقیقه است افزود: هر گروه شرکت‌کننده مجاز به ارسال ۲ قطعه لالایی است.

وی گفت: هر گروه باید پوستر و جزوات معرفی اثر را به همراه داشته‌ باشد و ترجمه اشعار لالایی‌های غیرفارسی و استفاده از لباس‌های بومی - محلی ضروری است.

خاکسار با اعلام شماره تلفن همراه ۰۹۰۲۱۰۹۲۲۹۰ برای ارسال آثار در پیام‌رسان ایتا و بله گفت: مهلت ارسال آثار دهم شهریور ماه آینده است و تا ۱۵ همان ماه توسط هیات داوران ارزیابی می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی لالایی‌خوانی هدف از برپایی این جشنواره را توجه به مقام والای زن، پرداختن به روابط عاطفی مادران و فرزندان و نیز توجه به موضوعاتی چون فرزندآوری و جوانی جمعیت به عنوان مولفه‌های مهم تحکیم بنیان خانواده اعلام کرد.

وی افزود: ترویج آیین و سنن بومی، اقوام و حفظ میراث معنوی، احیای لالایی‌های مادرانه محلی، ایجاد فضای فرهنگی و اجتماعی مناسب برای مادران، حجاب و عفاف و نیز معرفی سبک زندگی ایرانی - اسلامی از دیگر اهداف برپایی جشنواره است.

گفتنی است؛ جشنواره ملی لالایی‌خوانی به میزبانی تربت‌حیدریه ۲۷ تا سی‌ام شهریور امسال برگزار میشود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.