یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر قصد اصلاح حقیقی دارید مسیر صحیح امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در هر نقطه دنیا و در هر زمانی شعار اصلاحات طرفدار دارد و اصلاح وضع موجود شعار قسنگی است اما اینکه افراد چه طور اصلاح می‌کنند و چه نگاهی در اصلاح دارند مهم است.

بدون امر به معروف و نهی از منکر اصلاحات دروغی بیش نیست

امام حسین(ع) برای اصلاح واقعی ابتدا امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی منصوریان دامغانی -استاد حوزه و دانشگاه- در سلسله ‌جلسات عوامل مانائی قیام حسینی با اشاره به بیان امام در مورد اهداف قیامش گفت: امام حسین(ع) می‌فرمایند«إنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی»، براساس این بیان امام حسین علیه‌السلام برای اصلاح چهار برنامه را در نظر دارند: 
۱. امر به معروف
۲. نهی از منکر
۳. عمل به سیره جدشان رسول خدا صلی الله علیه و آله و 
۴. عمل به سیره پدر بزرگوارشان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام 

وی ادامه داد: یکی از عناصر مانایی نهضت امام آن است که قصد اصلاح دارند. هرکس در هر زمان و مکان شعار اصلاح بدهد مورد استقبال واقع می‌شود. اما مسئله آنجاست که چگونه می‌خواهد اصلاح کند و نگاهش در اصلاحات چیست، در اصلاحات نگاهش این است که ولایت را بزند یا ولایت را تقویت کند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در هر نقطه دنیا و در هر زمانی شعار اصلاحات طرفدار دارد و اصلاح وضع موجود شعار قسنگی است اما اینکه افراد چه طور اصلاح می‌کنند و چه نگاهی در اصلاح دارند مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی ابراز کرد: امام حسین علیه‌السلام می‌خواهد اصلاح واقعی کند، برای این منظور ابتدا امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می‌کنند. بنابراین اگر کسی می‌گوید می‌خواهد اصلاحات کند اما امر به معروف نکند دروغ می‌گوید و می‌خواهد مردم را منحرف کند. 

وی افزود: وقتی پای امر به معروف به وسط می‌آید برخی معتقدند همه آزادند اما این درست نیست، مگر برخی داد نمی‌زنید اصلاحات حسینی می‌کنید، در شرایط فعلی اولین گام در این مسیر چیست، آیا  این نیست که لباس و پوشش‌ زنان را باید درست کنیم. آیا اصلاحات حسینی این نیست که به برخی بگوئیم دست‌تان را از جیب مردم در بیاورید، آیا اصلاحات ‌زیر بار ظلم یزید زمان خود نرفتن نیست، اما در این میان برخی امر به معروف که نمی‌کنند بلکه تا کمر هم جلوی یزید زمان خود خم‌ می‌شوند پس کلمه اصلاحات این افراد دروغ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.