معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از رونمایی تندیس «شیخ شهید» همزمان با سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در ابتدای بزرگراهی به همین نام در پایتخت خبر داد.

رونمایی از تندیس «شیخ شهید» در بزرگراه شیخ فضل الله نوری

به گزارش قدس آنلاین، مجید قادری با بیان اینکه تکریم مفاخر و چهره های نام آشنا در حوزه های مختلف از وظایف سازمان زیباسازی است از رونمایی تندیس «شیخ شهید» همزمان با سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در ابتدای بزرگراهی به همین نام در پایتخت خبر داد.

به گفته قادری، نصب تندیس، سردیس و المـان مرتبط بـا چهره هـای ملـی ،مذهبـی در فضای شهری تأثیربسـزایی درانتقـال مفاهیم ارزشی جامعه بـه شهروندان و همچنین باعـث هویـت بخشـیدن بـه فضاهـای شـهری خواهـد شـد.

وی افزود: در همیـن ارتبـاط سـاخت تندیس شیخ فضـل الله نوری در دسـتور کار سـازمان زیباسازی قرار گرفت. این تندیس توسـط مجسمه ساز حمیدرضـا صـادقزاده، هنرمنـد جـوان کاشـانی طراحـی و اجـرا شـده اسـت.

بر اساس گزارش سایت شهر، تندیس شـیخ شهید در مقیـاس ۱.۵ برابری انـدازه واقعـی و بـه ارتفـاع ۲۵۵ سـانتیمتر از جنـس فایبـرگاس بـا پتینـه برنز ساخته شده و همزمان با سالروز شهادت ایشان در ابتدای مسیر جنوب به شمال بزرگراه شیخ فضل الله نوری جانمایی و نصب شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.