وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد، اتهامات مربوط به عبور از حریم هوایی لهستان توسط بالگردهای این کشوراز سوی رهبری نظامی و سیاسی لهستان برای توجیه تجمع نظامی نزدیک مرز بلاروس مطرح شده است.

بلاروس: بالگردهای ما حریم هوایی لهستان را نقض نکردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، بلاروس بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران ادعای لهستان را در خصوص نقض حریم هوایی این کشور توسط بالگردهای خود رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از خبرگزاری «بلتا» وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد اتهامات مربوط به عبور از حریم هوایی لهستان توسط بالگردهای  این کشوراز سوی رهبری نظامی و سیاسی لهستان برای توجیه تجمع نظامی نزدیک مرز بلاروس مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع لهستان سه شنبه  مدعی شد که ۲ بالگرد بلاروسی وارد حریم هوایی لهستان شدند. لهستان اعلام کرد در پاسخ به این اقدام، حضور نظامی نیروهای خود را در امتداد مرز افزایش خواهد داد. وزارت خارجه لهستان دیپلمات ارشد بلاروس در ورشو را نیز در اعتراض به این حادثه  احضار کرد. وزارت دفاع  لهستان همچنین اعلام کرد که ناتو نیز از این حادثه مطلع شده است.

وزارت دفاع بلاروس خاطرنشان کرد مقامات لهستان اوایل روز سه‌شنبه اعلام کردند که رادارهای آنها تخلفاتی را شناسایی نکرده‌اند، اما بعدا آنها روایت خود را تغییر دادند و گفتند که بالگردها در ارتفاع پایین از مرز عبور کردند و به همین دلیل  توسط رادار شناسایی نشدند.

وزارت دفاع جمهوری بلاروس این اظهارات را شایعه‌ای بی‌اساس دانسته و تاکید کرد بالگردهای این کشورحریم هوایی لهستان را نقض نکردند.

انتقال نیروهای واگنر به مرز لهستان نیز بر تنش بین این کشور با بلاروس افزوده است. این تحرک در شرایطی صورت گرفته است که لهستان  اعلام کرد برای مقابله با هرگونه تهدیدی نیروهای خود را در مرز بلاروس تقویت می‌کند. وزارت دفاع بلاروس اواخر تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای واگنر آموزش به نیروهای ویژه بلاروس را در یک پایگاه نظامی در چند مایلی مرز این کشور با لهستان آغاز کرده‌اند.

پایان پیام/م

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.