بنیاد توسعه اقتصادی بانک صادرات و واردات کره جنوبی به منظور تجهیز مؤسسات پزشکی منطقه‌ای ازبکستان به این کشور معادل ۷۴ میلیون دلار وام با ۱۰ سال تنفس و بازپرداخت ۴۰ ساله ارائه خواهد کرد.

وام ۷۴ میلیون دلاری کره جنوبی برای تجهیز مؤسسات پزشکی ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بنیاد توسعه اقتصادی و همکاری (EDC) بانک صادرات و واردات کره جنوبی به منظور تجهیز مؤسسات پزشکی منطقه‌ای ازبکستان به این کشور معادل ۷۴ میلیون دلار وام با ۱۰ سال تنفس و بازپرداخت ۴۰ ساله  ارائه خواهد نمود.

«شوکت‌میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان اخیرا توافقنامه‌ای را پیرامون اجرای طرح «تامین تجهیزات پزشکی موسسات پزشکی منطقه‌ای» با همکاری بانک صادرات و واردات کره جنوبی امضا کرده است.

هدف از این طرح توسعه دسترسی مردم به کمک‌های پزشکی تضمین شده و با کیفیت بالا، افزایش پوشش و کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده توسط موسسات پزشکی منطقه‌ای و همچنین تقویت امکانات و تجهیزات فنی مؤسسات پزشکی است.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بودجه لازم برای اجرای این طرح حدود ۸۸ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار بوده که از این میزان قرار است ۷۴ میلیون دلار آن توسط بنیاد توسعه اقتصادی و همکاری (EDC) بانک صادرات - واردات کره تامین شود.

طبق دستور میرضیایف، وزارت بهداشت ازبکستان مسئول اجرای به موقع این طرح بوده و «بانک ملی فعالیت اقتصادی خارجی» این کشور نیز وظیفه کارهای مالی آن را برعهده دارد.

هم اکنون کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان بوده که در اقتصاد این کشور بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و کره جنوبی در ۹ ماه سال ۲۰۲۲ میلادی در سطح یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان ۹۳۰ کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله ۳۸۰ شرکت مشترک و ۵۰۰ شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه‌گذاران کره جنوبی در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.

کره جنوبی استقلال این کشوررا در ۳۰ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخت و در ۲۹ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی روابط سیاسی خودرا با ازبکستان برقرار کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.