رسانه‌های رسمی روسیه پنجشنبه (امروز) خبر دادند که دولت این کشور نام نروژ را به فهرست موسوم به «کشورهای غیر دوست» خود اضافه کرده است.

نروژ به فهرست «کشورهای غیر دوست» روسیه اضافه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که تنش‌های فراینده غرب و مسکو بر سر جنگ اوکراین ادامه دارد، روسیه در اقدامی جدید نام نروژ را به فهرست کشورهای غیر دوست اضافه کرد.

روسیه برای اولین بار در ماه می سال ۲۰۲۱ دو کشور آمریکا و جمهوری چک را در فهرست موسوم به «کشورهای غیر دوست» قرار داد. با آغاز جنگ اوکراین و تشدید مواضع ضد روسی کشورهای غربی، مسکو کشورهای جدیدی را به مرور به این فهرست اضافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی در روسیه روز پنجشنبه (امروز) خبر دادند که دولت روسیه به دلیل «اقدامات غیر دوستانه» نروژ، نام این کشور را به فهرست کشورهای غیر دوست اضافه کرد.

بر اساس قوانی موجود در روسیه، مأموریت‌های دیپلماتیک، نهادهای کنسولی و دفاتر نهادهای دولتی دیگر کشورها که رفتار غیردوستانه‌ای با روسیه، افراد دارای تابعیت روسیه و نهادهای قانونی این کشور داشته باشند، از به کار گرفتن کارمندان روس، با محدودیت‌هایی مواجه شده یا حتی به طور کامل با ممانعت مواجه خواهند شد.

طبق دستور جدید مسکو، نروژ تعداد کارمندان محلی که می‌تواند در روسیه استخدام کند، کاهش یافته و نروژ به استخدام و جذب ۲۷ نفر محدود شده است.

اقدام روسیه در شرایطی صورت گرفته که نروژ در ماه آوریل تعداد ۱۵ دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی از کشور اخراج کرد و مسکو هم در اقدامی تلافی جویانه، با اخراج ۱۰ دیپلمات به این اقدام پاسخ داده بود.

نروژ یکی از کشورهای غربی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین، با مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا در حمایت‌های همه جانبه از اوکراین همراهی کرده و همزمان به کارزار فشارهای بین‌المللی علیه مسکو پیوسته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.