یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین از طرف‌های درگیر در اردوگاه عین الحلوه خواست، درگیری‌های داخلی را متوقف کنند.

درخواست جهاد اسلامی برای توقف درگیری‌ها در عین الحلوه

به گزارش قدس آنلاین، خالد البطش، از رهبران برجسته «جنبش جهاد اسلامی» فلسطین امروز جمعه به درگیری‌های خونین اردوگاه عین الحلوه واکنش نشان داد و گفت که ما از برادران خود در اردوگاه عین الحلوه می خواهیم که از هر گونه درگیری داخلی و خونریزی جلوگیری کنند.

درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه با وجود اعلام دستیابی به آتش بس میان جنبش فتح و گروه‌های سلفی، بار دیگر چهارشنبه شب از سرگرفته شد که در نتیجه آن دستکم دو نفر کشته و شمار دیگری از جمله چند غیرنظامی زخمی شدند.

در پی درگیری‌های خونینی که از ابتدای هفته جاری در اردوگاه «عین الحلوه» آوارگان فلسطینی در منطقه صیدا واقع در جنوب لبنان آغاز شده، منابع سیاسی و دیپلماتیک فلسطینی اعلام کردند، آنچه که در این اردوگاه رخ داد تلاشی نافرجام از سوی گروه‌های تکفیری مسلح برای سیطره بر اردوگاه بود.

از ابتدای هفته جاری اردوگاه «عین الحلوه» ویژه آوارگان فلسطینی که در منطقه صیدا در جنوب لبنان قرار دارد شاهد درگیری‌های خونین و مسلحانه بین گروه‌های افراطی با اعضای جنبش فتح بود که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.

اردوگاه عین‌الحلوه که طبق آخرین آمار بیش از ۶۳ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده به دلیل گستردگی و حجم بالای جمعیت و وجود تونل‌های زیرزمینی بسیار پیچیده و نامنظم، بستر مناسبی را برای استقرار و تجمع عناصر و گروه‌های سلفی فراهم کرده است؛ به گونه‌ای که کنترل آن از عهده ارتش لبنان خارج شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.