۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 901892

قیمت طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار افزایش یافت زیرا گزارش مشاغل ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا، بازدهی دلار و خزانه‌داری را کاهش داد و به طلا که همچنان در مسیر بدترین هفته خود در ۶ هفته گذشته بود، مهلت داد.

پیش‌بینی بازار طلای جهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۴۲ دلار و ۶۰ سنت رسید، طلا تا این هفته ۰.۹ درصد کاهش داشت. قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۹۴۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.

وزارت کار آمریکا در گزارش اشتغال خود اعلام کرد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته ۱۸۷ هزار شغل افزایش یافته است. اقتصاددانان نظرسنجی رویترز، افزایش ۲۰۰ هزار شغل را پیش‌بینی کرده بودند.

گزارش مشاغل به بازار این امکان را داد که پیشنهاد دهد که فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ‌های بهره را افزایش نخواهد داد. دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات در High Ridge Futures گفت: در نتیجه، شاهد کاهش بازده اوراق قرضه همراه با دلار بوده‌ایم و این مطمئناً از قیمت طلا حمایت می‌کند.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۵ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. شاخص بازدهی ۱۰ ساله ایالات‌متحده از بالاترین سطح ۹ ماهه خود عقب‌نشینی کرد.

با توجه به ابزار CME's FedWatch، احتمال اینکه فدرال رزرو در نشست ۱۹ تا ۲۰ سپتامبر خود نرخ بهره را بدون تغییر بگذارد، اکنون حدود ۸۵ درصد از حدود ۷۸ درصد قبل از انتشار داده‌هاست.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۵۸ دلار رسید و پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۱۹ دلار و ۳۶ سنت رسید. پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۵۶ دلار و ۹۷ سنت در هر اونس رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.