دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت تقویت همکاری با آمریکا در خصوص امنیت دریایی در منطقه تأکید کرد.

تأکید شورای همکاری خلیج فارس بر همکاری با آمریکا در منطقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «جاسم محمد البدیوی» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت شراکت راهبردی بین شورا و آمریکا در تقویت امنیت دریایی منطقه، تضمین آزادی دریانوری و جریان روان تجارت بین‌الملل تأکید کرد.

البدیوی این سخنان را در دیدار با دریا سالار «براد کوپر» رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مطرح کرد و گفت: «موضوع امنیت دریایی از مهم‌ترین موضوعات شراکت راهبردی با آمریکاست».

وی افزود که یک گروه کاری متخصص در این زمینه در سال ۲۰۱۵ تشکیل شد که به صورت دوره‌ای با هدف توافق درباره اقدامات لازم برای تقویت همکاری دوجانبه در زمینه امنیت دریایی، نشست برگزار می‌کند.

به گفته وی در نشست مشترک شورای همکاری و آمریکا از جمله نشست جده در جولای ۲۰۲۲ و نشست مشترک وزرای خارجه شورای همکاری و آمریکا در ژوئن ۲۰۲۳ بر اهمیت حمایت از حقوق و آزادی‌های دریانوردی و تلاش جمعی برای مقابله با تهدیداتی که امنیت کشتی‌ها در آبراه‌های منطقه‌ای را تهدید می‌کند، تأکید شد.

بنابر گزارش شبکه النشرة، در این دیدار همچنین پاره‌ای از مسائل مربوط به امنیت دریایی خلیج فارس، تقویت همکاری شورای همکاری و آمریکا و همکاری با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

در همین ارتباط وزارت دفاع عربستان نیز اعلام کرد که «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس مشترک ارتش این کشور در دیدار با براد کوپر درباره همکاری دوجانبه در زمینه امنیت دریایی و آبراه‌ها و نیز پاره‌ای از موضوعات دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.