۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 902085

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای کاهش مدت زمان ساخت نهضت ملی مسکن به ۲۴ ماه خبر داد.

مدت زمان ساخت نهضت ملی مسکن کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «روح الله اکبری» امروز در نشستی که به دستور وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی آخرین اقدامات و دستاوردها در بخش مسکن در نمایشگاه ساخت و ساز برگزار شد، طولانی بودن مدت زمان ساخت را یکی از مشکلات نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

وی افزود: طولانی بودن زمان ساخت و اینکه این طرح در ۳۶ ماه در حال اجرایی شدن است، یکی از مشکلات بوده و برنامه ما این است که این مدت زمان را به ۲ سال و حتی زیر ۲ سال کاهش دهیم.

اکبری با بیان اینکه نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: همچین کاهش قیمت تمام شده به ویژه برای دهک‌هایی از جامعه، از دیگر اهداف است که به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

وی ادامه داد: در موضوع تامین مالی، فقط به دنبال استفاده از تسهیلات بانکی هستیم، این در حالی است که از ۶ هزار همت نقدینگی مردم نیز باید استفاده شود.کنیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، استفاده از فناوری های نوین را از دیگر برنامه ها برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: دولت با سیاستگذاری میخواهد به طریقی عمل کند که مردم و بخش خصوصی برای استفاده از این فناوری ها ترغیب شوند.

اکبری با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف انرژی از دیگر موارد مهم در اجرای نهضت ملی مسکن به شمار می رود، گفت: در تلاشیم تا با تدوین بهترین ضوابط و دستورالعمل ها از طریق حلقه واسط که همان اتاق تعاون است، بتوانیم شرایط مطلوب را برای سازندگان در ساخت و تولید مسکن ایجاد کنیم.

وی با اشاره به طولانی و زمان بر شدن فرآیند کار، گفت: در قانون مکلف به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال شده ایم که لزوما همه آنها مسکن حمایتی نیستند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار واگذاری زمین برای ساخت مسکن اجرایی شده است، اظهار داشت: همچنین ۳۵۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی و مردم ساخته شده است.

اکبری گفت: این رقم با حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد زمینی که در مراحل ساخت توسط نیروهای مسلح و سایر سازندگان قرار دارد، رقم تولید مسکن در دولت سیزدهم را نشان می دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای مسکن، گفت: جلسات این شورا هر ۲۰ روز یک بار تشکیل می شود که نشاندهنده توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و تولید هر چه بیشتر آن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.