مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: نام‌نویسی از زائران پیاده‌روی اربعین از سوم مرداد آغاز شده و تاکنون ۱۶ هزار نفر کرمانی در این سامانه ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام ۱۶ هزار کرمانی در سامانه سماح

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی ایرانمنش  با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌ها همه دوستداران اهل‌بیت و امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: حج و زیارت عضو ستاد مرکزی اربعین بوده و عهده‌دار نام نویسی از متقاضیان حضور در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح است.

وی با بیان اینکه این سامانه جمع‌آوری اطلاعات از زائران اربعین را به عهده دارد، گفت: این اطلاعات برای تسریع‌بخشی در امور مختلف به زائران، از جمله ورود و خروج از کشور و ارائه آن به دیگر نهادها انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به چگونگی ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در این همایش عظیم، بیان کرد: ثبت‌نام تنها از طریق سامانه سماح انجام می‌شود و تمام امکانات و تسهیلاتی که به زائران اربعین ارائه می‌شود فقط از طریق همین سامانه است.

وی با بیان اینکه تنها شرط زیارت و حضور زائران در همایش عظیم اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح است، افزود: ثبت‌نام و نام‌نویسی از زائران و متقاضیان در این سامانه از هفته قبل آغاز شده و تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر از هم‌استانی‌ها در این سامانه ثبت‌نام کردند.

ایرانمنش با اشاره به اینکه توصیه می‌شود زائران و متقاضیان سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی هر چه سریع‌تر ثبت‌نام خود را انجام داده و مرزهای ورودی و خروجی خود را مشخص کنند تا بر این اساس برنامه‌ریزی لازم را انجام شود، ادامه داد: توصیه می‌شود متقاضیان و زائران سفر خود را به ایام پیک اربعین نگذارند.

وی با بیان اینکه زائران سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی زمان سفر خود را ۵ تا ۷ روز تعبیه کنند تا سایر عزیزان هم بتوانند از فرصت حضور در این سفر معنوی در ایام اربعین استفاده کنند، گفت: ثبت‌نام در صورتی کامل می‌شود که هزینه بیمه پرداخت شود و متقاضیان هزینه اضافه دیگری نباید پرداخت کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه هزینه بیمه متقاضیان سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی ۳۵ هزار، ۴۵ هزار و ۵۵ هزار تومان است، افزود: براساس بسته‌ای که انتخاب می‌کنند ارائه تسهیلاتی که به آنها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی از زائران از سوم مرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و متقاضیان سفر اربعین حسینی باید با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir برای ثبت نام خود اقدام کنند، تاکید کرد: ملاک ثبت‌نام نهایی متقاضیان، پرداخت حق بیمه است در غیر این صورت جزو آمار افراد شرکت‌کننده در مراسم محسوب نمی‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.