رهبر کره شمالی طی روزهای اخیر با بازدید از کاخانه‌های متعدد تولید تسلیحات، بر افزایش ظرفیت تولید با هدف تقویت قابلیت‌های دفاعی این کشور تاکید کرد.

درخواست رهبر کره‌شمالی برای افزایش ظرفیت تولید تسلیحات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بازدید از کارخانه‌های تسلیحات این کشور از آنها خواست تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند چون این تسلیحات نقش مهمی در تقویت قابلیت‌های دفاعی این کشور ایفا می‌کند.

خبرگزاری کره شمالی خبر داد که بازدیدهای کیم که از روز پنجشنبه تا شنبه بوده شامل کارخانه تولید پیشران برای موشک‌های کروز راهبردی، پهپاد و همچنین راکت اندازهای چند کالیبره بوده است.

بازدید کیم جونگ اون از تاسیسات تولید تسلیحات طی روزهای اخیر در حالی است که پیونگ‌یانگ در تلاش برای توسعه تسلیحات متعارف و راهبردی مختلف بوده و سعی دارد نمایش قابل توجهی از توانایی‌های خود را نشان دهد.

پرتابگرهایی که کیم از آن بازدید کرده به طور معمول برای شلیک موشک‌های بالستیک استفاده می‌شود.کره شمالی اخیرا پرتابگرهایی برای موشک‌هایی با کالیبر بالا و موشک‌های کروز پیشرفته را آزمایش کرده و ماه پیش نیز جدیدترین موشک‌های بالستیک خود از جمله موشک بالستیک بین قاره ای سوخت جامد را آزمایش کرد. 

کیم جونگ اون در بازدیدهای خود بر تولید انبوه انواع پیشرانه‌های تسلیحات راهبردی تاکید کرده است. 

این در حالی است که «چئونگ سئونگ چانگ» از کارشناسان استراتژی سیاسی کره شمالی در موسسه شجونگ سئول گفت که به نظر می‌رسد کیم جونگ اون بر نوین سازی و نوآوری فنی تسلیحات با هدف صادرات تسلیحات به روسیه تمرکز کرده است.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.