۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 902679

وزیر خارجه ترکیه ضمن تاکید بر تلاش برای پایان دادن به جنگ اوکراین، گفت که از تبدیل‌شدن سوریه به مأمن گروه‌های تروریستی نیز جلوگیری می‌کنند.

آنکارا: نگران تحولات جنگ اوکراین هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) از تحولات جنگ اوکراین با روسیه ازجمله حملات پهپادی نیروهای کی‌یف به خاک این کشور، قویاً ابراز نگرانی کرد.

فیدان طی سخنرانی در چهاردهمین کنفرانس سالیانه سفیران ترکیه در کشورهای خارجی در آنکارا، گفت: «ما نگران تحولات جنگ اوکراین هستیم و به تلاش‌ها و کمک برای پایان دادن به این بحران ادامه خواهیم داد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در ادامه توضیح داد: «ما به تماس‌ها و ارتباط با همه طرف‌ها [در جنگ اوکراین] برای احیای توافق صادرات غلات در سراسر دریای سیاه ادامه خواهیم داد».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه آنکارا بازگشت داوطلبانه و ایمن پناهندگان سوری را تسریع خواهد کرد، اظهار داشت: «ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تبدیل شدن سوریه به مخفیگاه ​​سازمان‌های تروریستی و عرصه جنگ‌های نیابتی به کار خواهیم بست».

طبق این گزارش، فیدان درباره فعالیت اعضای گروهک تروریستی «پ.ک.ک» در خارج از کشور نیز گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم سازمان‌های تروریستی و نیروهای حامی آنها به کشور و منطقه ما چشم داشته باشند، هیچ فضایی را برای آنها باقی نمی‌گذاریم و نمی‌گذاریم آنها حتی نفس بکشند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.