دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: بیماران باید نسخه تجویزی را به همراه داشته باشند تا با ثبت دارو در سامانه تی تک نظارت بر توزیع و عرضه بهتر از گذشته انجام شود.

قطره چشم در داروخانه‌های منتخب موجود است/ افزایش ۳۰ درصدی مصرف سرم

محمدرضا دری گفت: بررسی ها نشان می دهند که میزان مصرف سرم  به اندازه  ۳۰ درصد افزایش یافته و با الگوهای مصرف فاصله گرفته ایم. تقاضاهای القایی یکی از دلایل افزایش بی اندازه مصرف سرم در کشور است.

به گفته وی بیماران برای تهیه داروی مد نظر خود باید نسخه تجویزی پزشک را به همراه داشته باشند تا با ثبت دارو در سامانه تی تک، نظارت بر توزیع و عرضه بهتر از گذشته انجام و جلوی قاچاق معکوس اقلام دارویی گرفته شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: پیش بینی بودجه لازم برای تغییرات نرخ ارز به خوبی انجام نشده و به دلیل سرمایه کم تولید کننده میزان واردات مواد اولیه دارویی و در نتیجه تولید دارو در کارخانه کاهش پیدا می کند.

دری بیان کرد: برخی از داروهای تخصصی به ازای مصرف بیماران در طول یک سال تولید می شوند. این اقلام دارویی در داروخانه های منتخب در سراسر کشور توزیع خواهند شد. الان کمبودی در خصوص قطره چشم  نداریم و تنها در مراکز منتخب کشور توزیع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.