۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
کد خبر: 902787

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: پیش بینی‌های ما این بود که در اوج گرمای امسال در مشهد، به مصرف ۱۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه برسیم. این امر در ۲۶ تیرماه که دمای هوای مشهد به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد رسید به وقوع پیوست و رکورد مصرف با ۱۲ هزار و ۸۶۰ لیتر بر ثانیه شکسته شد.

رکورد مصرف آب شرب در مشهد شکسته شد

به گزارش قدس خراسان، علیرضا طاهری با اشاره به اقدامات احتیاطی تامین و صرفه جویی آب در مشهد اظهارکرد: مهرماه سال گذشته بود که با پیش بینی شرایط سخت آبی و بروز خشکسالی‌های پیاپی، بر آن بودیم تا بحران احتمالی تامین آب شرب شهروندان را در اقصی نقاط استان و به ویژه مشهد برطرف کنیم و پروژه‌هایی را آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: پیش بینی‌های ما این بود که در اوج گرمای امسال در مشهد، به مصرف ۱۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه برسیم. این امر در ۲۶ تیرماه که دمای هوای مشهد به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد رسید به وقوع پیوست و رکورد مصرف با ۱۲ هزار و ۸۶۰ لیتر بر ثانیه شکسته شد.

وی افزود: ما ۸ هزار و ۵۵۰ لیتر بر ثانیه را به شکل اندوخته در سدها داشتیم و ۴ هزار و ۱۵۰ لیتر کسری با همکاری آبفای مشهد و آبفای خراسان رضوی تامین کردیم و در این راه، از حمایت‌های وزارت نیرو و وزارت کشور بهره‌مند شدیم و اعتبارات ویژه بحران به ما تعلق گرفت تا حتی یک روز قطعی یا جیره بندی را تاکنون تجربه نکنیم.

برنامه هایی برای بارش های پاییزی داریم

طاهری در ادامه با اشاره به پیش بینی‌های پاییز پر بارش در سال جاری گفت: خبرهایی مبنی بر بارش‌های پر تعداد در پاییز را شنیده ام و به همین منظور برنامه‌هایی را برای این مسئله در نظر گرفته ایم.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی ۳۵ سد دارد که ۵ سد مستقیما آب شرب مردم مشهد را تامین می‌کنند. در فصول پر بارش سد طرق با گنجایش ۳۳ میلیون مترمکعب، کارده ۲۸ میلیون مترمکعب، ارداک ۳۱ میلیون مترمکعب و دوستی با حجم یک میلیون و ۲۲۲ هزار مترمکعب، وظیفه تامین آب را برعهده دارند و در صورتی که بارش‌ها مانند چند سال اخیر باشد، از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنیم که البته تمام مصرف ما نخواهند بود؛ زیرا این‌ها منابع استراتژیک و حیاتی ما برای آینده است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.