رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: بیش از ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی مشهد هستند و این افراد در حوزه‌های مختلف از خدمات و حمایت‌های این مجوعه بهره‌مند می‌شوند.

بیش از ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی مشهد هستند

به گزارش قدس خراسان، جواد بهنام در نشستی با خبرنگاران ضمن عرض تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار و گرامیداشت نام و یاد شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه، اظهار کرد: در خانواده بزرگ اداره بهزیستی مشهد بیش از ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش این مجموعه هستند و این افراد در حوزه‌های مختلف از خدمات و حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند هستند.

رئیس اداره بهزیستی مشهد تصریح کرد: ما مطمئن هستیم تمامی خبرنگارانی که به بیان اقدامات اداره بهزیستی مشهد و نکات ضعف و قوت این مجموعه می‌پردازند در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود در سایر شهرها کمتر مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: ما خدمات متعددی به گروه‌های هدف بهزیستی از جمله کودکان کار و خیابان ارائه می‌دهیم و در این حوزه ۲ مرکز با ظرفیت ۳۰ نفر داریم که یکی از آن‌ها فعال بوده و دیگری به دلیل نبود امکانات غیرفعال است.

بهنام اضافه کرد: ما باید بیش ۹۰۰ کودک کار و خیابان را پوشش دهیم که بیش از ۷۰ درصد آنها اتباع هستند و در این حوزه سایر مجموعه‌ها از جمله حوزه اتباع استانداری که مسئولیت مستقیم دارند اقدامی نکرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی مشهد بیان کرد: ما همچنین برای جمع‌آوری ۶ هزار معتاد متجاهر اقدام می‌کنیم و در این خصوص ۱۷ مرکز در مشهد فعال است؛ البته باید بگوییم که متاسفانه بخش زیادی از اعتبارات آن تخصیص نیافته و مراکز نگهداری و ماده ۱۶ با مشکلات زیادی مواجه هستند و مجموع بدهی‌های از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.

وی با ذکر این نکته دستگاه‌هایی که باید در برنامه‌های مشارکتی همکاری نمایند تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نداده‌اند، تاکید کرد: ما در موضوعات اعتیاد و کودکان کار که مسئولیت قانونی نداریم، اما احساس وظیفه کردیم و ورود پیدا کردیم و انتطار داریم که متولیان امر هم حضوری پررنگ در حوزه‌های که مستقیم به خودشان مربوط است داشته باشند.

بهنام با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد معلولان مراجعان جدید هستند، تصریح کرد: عمده دلیل مراجعه این افراد به بهزیستی مسائل و مشکلات اقتصادی بوده و در سال‌های قبل با وجود داشتن معلولیت به دلیل وضعیت اقتصادی مطلوب مراجعه‌ای نداشتند.

رئیس اداره بهزیستی مشهد خاطرنشان کرد: ما برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به گروه‌های هدف تحت پوشش اداره بهزیستی مشهد نیازمند مشارکت خیران نیک‌اندیش هستیم و تمامی کسانی که در کارهای خیر و خداپسندانه مشارکت دارند می‌خواهیم که یاری‌رسان افراد تحت پوشش بهزیستی هم باشند.

وی افزود: ما همچنین در حوزه مشارکت‌های مردمی هم فعالیت داریم و از تمامی مردم عزیزمان می‌خواهیم که متناسب با توانی که دارند در جهت خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف اداره بهزیستی مشهد یاری‌رسان این مجموعه باشند.

بهنام با تاکید بر اینکه روزبه‌روز با افزایش افراد دارای معلولیت و میزان پرداختی‌ها و مستمری‌ها مواجه هستیم، گفت: رقم‌ها بخش‌های مختلف حوزه معلولان و دیگر گروه‌های تحت پوشش بهزیستی افزایش یافته، اما با توجه گرانی‌هاو تورم‌ها به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای آنها در حوزه‌های مختلف از جمله دارو، درمان و تجهیزات نبوده است.

رئیس اداره بهزیستی مشهد افزود: ما حتی بیشتر از آنچه که در حوزه‌های پزشکی و توانبخشی معین حمایت کردیم و طبق آمارها توانستیم سهم شهرستان مشهد را از مجموع بودجه استان بگیریم.

وی گفت: ما پشت نوبتی‌های زیادی در گره‌های مختلف داریم که یک مورد آن ۳ هزار معلول نیازمند به ویلچیر هستند، ما در تمامی نیازهای معلولان اگر نتوانیم محصول با کیفیت ۱۰۰ درصد را تامین کنیم، محصول با کیفیت ۷۰ درصد را تامین کنیم؛ همچنین در موضوع سمعک هم باید اشاره کنیم که اداره بهزیستی مشهد بهترین سمعک‌ها را در اختیار مددجویان ناشنوای خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.