مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۱۲۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در ۲ شهر اسفراین و فاروج از ابتدای سالجاری تاکنون شناسایی و ۳۸ فقره به انشعاب مجاز تبدیل شد.

شناسایی ۱۲۹ انشعاب غیر مجاز آب در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، رضا نعیمی  اظهار کرد: از این تعداد ۳۲ فقره به مراجع قضایی معرفی شد و پرونده سایر انشعابات غیر مجاز استان نیز در دست اقدام است.

وی افزود: سال گذشته نیز ۴۹۵ فقره انشعاب غیرمجاز آب در استان شناسایی و ۳۸ فقره به انشعاب مجاز تبدیل شد.

نعیمی با بیان اینکه برخورد با انشعاب‌های غیرمجاز و دست‌کاری کنتور توسط ماموران قرائت کنتور در حال شناسایی است، گفت: با اجرای طرح جمع آوری انشعابات غیرمجاز، کمبود آب ناشی از مصرف بی رویه انشعابات غیرمجاز جبران و آب آشامیدنی پایدار برای تمام شهروندان تامین می شود.

به گفته وی؛ بر اساس ماده چهارم قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در صورت داشتن شرایط لازم، امکان واگذاری انشعاب مجاز به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، اما کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده ۲ همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می گردند.

کاهش آبدهی ۳۰ حلقه چاه

نعیمی با بیان اینکه ۳۰ حلقه چاه از منابع آب شرب خراسان شمالی دچار کاهش آبدهی شده است، گفت: آب شرب مورد نیاز استان از طریق ۶۷۱ حلقه چاه، چشمه و قنات در سطح تامین می شود که با توجه به تغییرات اقلیمی، چشمه و قنات های موجود به دلیل فصلی بودن وضعیت مناسبی از لحاظ آبدهی ندارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی یادآور شد: اینک ۷۰ طرح آبرسانی در سطح روستاها و شهرهای خراسان شمالی در حال اجرا است که ۱۵ مورد از آن در قالب طرح های تنش آبی تعریف شده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.