۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 903099

یکی از مدیران ارشد شرکت خدمات حمل و نقل پی‌ای‌سی PEC روسیه، طی اظهاراتی هشدار داد که شرکت های حمل و نقل این کشور با "کمبود فاجعه بار" رانندگان کامیون‌هایی با وزن بیش از ۳.۵ تن مواجه هستند.

کمبود شدید راننده کامیون در روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، وادیم فیلاتوف، یکی از مدیران ارشد شرکت خدمات حمل و نقل پی‌ای‌سی PEC روسیه، طی اظهاراتی هشدار داد که شرکت های حمل و نقل این کشور با "کمبود فاجعه بار" رانندگان کامیون‌هایی با وزن بیش از ۳.۵ تن مواجه هستند.

وی در گفتگو با روزنامه ودوموستی گفت: طی پنج سال گذشته میزان کمبود (رانندگان کامیون) از ۱۵ درصد به ۲۱ درصد افزایش یافته است.

فیلاتوف در ادامه تصریح کرد که بخش حمل و نقل روسیه به حدود ۶۰ هزار راننده بیشتر نیاز دارد.

این مدیر اجرایی اظهار تاسف کرد که میزان کمبود راننده در این شرکت نیز به حدود ۵ درصد از رانندگان کامیون تمام وقت می‌رسد.

فیلاتوف علت این وضعیت را نقص در آموزش، وجهه اجتماعی پایین این حرفه و این واقعیت عنوان کرد که رانندگان کامیون‌ در مسافت‌های طولانی مجبورند هفته‌ها دور از خانواده خود باشند.

بر اساس این گزارش، پی‌ای‌سی یک شرکت حمل و نقل پیشرو در روسیه است که به بیش از ۴.۵ میلیون مشتری در سال خدمات رسانی می کند و کالاها را به طیف گسترده‌ای از مقاصد در خارج از این کشور نیز تحویل می دهد.

نشریه ودوموستی می نویسد، تعدادی دیگر از شرکت‌های حمل و نقل نیز همین مشکل را به این نشریه گزارش کرده‌اند.

این کمبود راننده در حالی رخ داده است که یک پروژه در ماه ژوئن برای آزمایش کامیون‌های خودران بین مسکو و سن پترزبورگ راه اندازی شد.

این کامیون‌ها توسط مهندسان این پروژه آزمایشی همراهی می‌شوند، اما به گفته دولت روسیه، برنامه این است که کامیون‌های کاملاً بدون سرنشین ظرف دو تا سه سال وارد جاده‌ها شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.