وزیر امور خارجه با اشاره به سالگرد حمله طالبان به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف گفت: ملت ایران این حادثه تلخ را از یاد نمی‌برد.

امیرعبداللهیان: ملت ایران حادثه تلخ مزارشریف را از یاد نمی‌برد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالگرد حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف و شهادت هشت دیپلمات‌ ایرانی و همچنین خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یاد و خاطره شهیدان دیپلمات محمدناصر ناصری، ناصر ریگی، نورالله نوروزی، مجید نوری‌نیارکی، حیدرعلی باقری، رشید پاریافلاح، محمدعلی قیاسی، کریم حیدریان و شهید خبرنگار ایرنا محمود صارمی گرامی باد. 

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه هم در سالگرد این رور در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن واقعه تلخ و فراموش‌ نشدنی مزارشریف، یاد و خاطره شهدای این حادثه تروریستی را گرامی داشت و بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه‌ای قطعی تأکید کرد.

 وزیر خارجه همچنین افزود: ۱۷‌مرداد ۱۳۷۷ طالبان به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف حمله کرد و جنایت آفرید!

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در اولین دیدارم به آقای ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفتم که نسبت خود را با حادثه‌ تلخ سرکنسولگری ایران در مزار شریف مشخص کنید. پاسخ داد:«هیچ نسبتی بین طالبان امروز با آنان وجود ندارد. آن اقدام ضدانسانی را محکوم‌ می کنیم».

وی تصریح کرد: ‏ملت‌ ایران این حادثه تلخ را از یاد نمی‌برد.

گفتنی است؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز (سه‌شنبه) ۱۷ مرداد ماه و همزمان با روز خبرنگار نیز در صفحه اینستاگرامش نوشت: وقتی در جریان حمله به سرکنسولگری کشورمان در مزارشریف، خون پاک هشت دیپلمات شهید و شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا با یکدیگر عجین شد، ارتباط واژه «همکار» میان خبرنگاران و دیپلمات‌ها جلوه‌ حقیقی‌تری به خود گرفت.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: هر زمان که مذاکرات یا نشستی دیپلماتیک در جریان است، خبرنگاران پا به‌ پای دیپلمات‌ها و البته با تحمل سختی‌های بیشتر همقدم می‌شوند تا تلاش‌ها برای احقاق حقوق یک کشور و زنده نگهداشتن آرمان‌ها به فرجام رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.