سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن گفت‌وگو با همه طرف‌های درگیر در جنگ روسیه و اوکراین را برای برقراری صلح ادامه خواهد داد.

چین: به تلاش برای حل بحران روسیه و اوکراین ادامه می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که پکن  گفت‌وگو و ارتباط با همه طرف‌های درگیر در جنگ روسیه و اوکراین را افزایش خواهد کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی جی تی ان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی با اشاره به اینکه «لی هوی»  نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا برای شرکت در نشست در مورد اوکراین به شهر «جده» در عربستان سعودی سفر کرد، گفت که این دیپلمات چینی تماس و تبادلات گسترده‌ای با طرف‌های شرکت کننده داشته است.

منابع رسانه‎ای از پکن خبر دادند که «وانگ یی» وزیر خارجه چین با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت، نقش مثبت چین در پیشبرد گفت‌وگوها برای صلح به طور کامل مشخص شده وچین بر اساس تلاش‌های مشترک در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین به تلاش ادامه خواهد داد.

نشست جده بدون انتشار بیانیه پایانی به اتمام رسید اما بنا بر اعلام عربستان سعودی به عنوان میزبان نشست، حاضران در این اجلاس بر اهمیت مذاکره بین‌المللی برای یافتن «زمینه مشترک به منظور هموار کردن مسیر صلح» تاکید کردند.

یک منبع مطلع روس روز دوشنبه  گفت که اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در نشست جده، کشورهایی هستند که خودشان باعث بروز و شروع بحران اوکراین و روسیه شده‌اند. وی افزود که بیشتر کشورهای غربی حاضر در نشست، با پمپاژ سلاح به اوکراین، تنش‌ها با روسیه را تشدید کرده و از مسببان این بحران هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.