رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۰۴ ماما و ۳۴۷ کارشناس بهداشت عمومی وارد مراحل اجرای طرح سلامت خانواده شده‌اند.

۵۱۲۶ پزشک مشغول انجام طرح در مناطق کم‌برخوردار

امید فتحی زاده، گفت: در حال حاضر ۵۱۲۶ پزشک عمومی ، ۱۳۷۸ دندانپزشک عمومی و ۱۲۳۸دکترای داروسازی در سراسر کشور به خصوص مناطق کم برخوردار و محروم  در حال انجام طرح هستند.

به گفته وی آمارها نشان می دهند که  ۱۸۶۷۱ کارشناس پرستاری و ۳۲۰۳ کارشناس مامایی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در سراسر کشور و در مناطق کم برخوردار و محروم، در حال انجام خدمت بر اساس این قانون هستند.

او بیان کرد: در زمینه توزیع نیرو در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق کم برخوردار، لازم به ذکر است که  سایر رشته‌های پیراپزشکی، ۲۳۷۰۱ نفر از شاغلان سراسر کشور را شامل شده اند که بر اساس جدول برنامه ریزی شده به سراسر کشور اعزام شده اند. در خصوص پراکندگی پزشکان عمومی مشمول این قانون لازم به ذکر است که ۶۷/۳ درصد از این افراد در مناطق با شاخص محرومیت چهار پنجم و یا محروم‌تر مشغول به ارائه خدمت هستند.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت ادامه داد: با عنایت به اجرای مرحله نخست طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در معاونت  بهداشت تاکنون ۲۰۴ کارشناس مامایی و ۳۴۷ کارشناس بهداشت عمومی وارد مراحل اجرای این طرح شده‌اند.

او اضافه کرد: با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا در کشور توزیع نیرو در مناطق مورد نیاز قطع نشده است.

فتحی زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز کادر سلامت به مناطق مختلف به ویژه نقاط کم برخوردار و محروم کشور اعزام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.