۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 903293

فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در غرب آسیا با پادشاه بحرین دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار فرمانده سنتکام با پادشاه بحرین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «مایکل کوریلا» فرمانده نیروهای آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین دیدار کرد.

 به گزارش خبرگزاری بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه  در این دیدار تأکید کرد که این کشور به روابط استراتژیک و شراکت تاریخی با آمریکا که طی دهه‌های گذشته مبتنی بر احترام متقابل، همکاری و هماهنگی مشترک بوده، افتخار می‌کند.

وی همچنین از پیشرفت مستمر همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه‌های نظامی و دفاعی برای دستیابی به همه اهداف و منافع مشترک قدردانی کرد.

فرمانده سنتکام نیز از تلاش‌های شاه بحرین در تحکیم روابط دوستی تاریخی و تقویت همکاری نظامی با این کشور قدردانی کرد.

بحرین مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده و بسیاری از نیروهای عملیات دریایی بین المللی است. آمریکا حضور نظامی گسترده‌ای در بحرین دارد و  در پایگاه هوایی «شیخ عیسی» و بندر« سلمان» دارای امکانات نظامی ویژه ای است. فرودگاه بین المللی بحرین در« المحرق» نیز از مراکز نظامی آمریکا است و این کشور به پایگاهی فعال برای فعالیت‌های جاسوسی آمریکا تبدیل شده است.بر اساس اسناد گزارش شده  حدود 1300 نظامی آمریکایی  در بحرین وجود دارند.

مردم بحرین به حضور و مداخله کشورهای بیگانه از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در کشورشان معترضند و آن ها بارها خواستار بسته شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا و انگلیس و خروج نظامیان و مشاوران امنیتی و نظامی بیگانه از بحرین شدند.

آن‌ها معتقدند که پایگاه‌های  بیگانگان در بحرین مراکز جاسوسی علیه مردم و انقلاب آنها است و این پایگاه‌ها از دو قرن و نیم پیش که استعمار انگلیس در بحرین نفوذ پیدا کرد، ملت بحرین را سرکوب و اکنون نیز در زمینه همدستی با آل خلیفه علیه مردم کشور فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.