نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار محتوای مداخله جویانه سفیر انگلیس در تهران گفت: ضرورت دارد تا سفیر این کشور به خاطر رفتارهای مداخله جویانه تغییر کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس: سفیر انگلیس در تهران باید تغییر کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، شهریار حیدری نماینده قصر شیرین , سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع گیری مداخله جویانه «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران به بهانه روز خبرنگار گفت: انگلیسی‌ها از گذشته دور همواره استراتژی روابطشان با کشورهای مختلف متفاوت با کشورهای دیگر است؛ حتی در کشورهای اتحادیه اروپا سیاست‌های استعماری انگلیس مستقل است.

وی افزود: کار کردهای دولت انگلیس در گذشته‌های دورهمواره دخالت در امور سیاسی سایر کشورها و بعضاً با هدف تفرقه، تنش در فضای اجتماعی کشورهاست.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیطنت های این کشور علیه دولت و ملت ایران بیان کرد: قبل انقلاب اسلامی، نقش انگلیس بر مبنای  حذف کشورهای دیگر و ارتباط نزدیک با رژیم طاغوت علیه مردم ایران بود.

حیدری تصریح کرد: بعد از انقلاب تا امروز در قالب ظرفیت‌های بین‌المللی و همچنین ظرفیت خود انگلیس علیه کشور و ملت ایران اسلامی اقدامات ضد نقیضی داشته که بارها توسط مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران تذکر داده شده و بعضاً موجب تغییر روابط  دیپلماسی در این ۴۰ سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: به دلیل همین رفتارهای مداخله جویانه، ما در مجلس چند بار تقاضا کردیم که در روابط کشور ما با انگلیس بازنگری شود.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد : به مناسبت هفته خبرنگار سفیر انگلیس دنبال این است که از طریق خبرنگارها فضا و ثبات کشور را بدبین کند و به دنبال تنش آفرینی در فضای سیاسی است.

حیدری تصریح کرد: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش رو داریم، الان کشور در حال تقویت روابط با کشورهای همسایه است و این ثبات سیاسی و امنیت در کشور ما برای انگلیس قابل تحمل نیست.

 نماینده قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: به هر شکل الان باید وزارت خارجه جمهوری اسلامی بحث دیپلماسی را ایفا کند و برخورد لازم را با دولت انگلیس داشته باشد. ضمن اینکه رفتار انگلیسی‌ها در همه کشورها شهرت دارد و برای ما هر بار با موضوعات مختلف تکرار می‌شود.

حیدری گفت: بنابراین وزارت امور خارجه باید آنچه که ضرورت دارد در حوزه دیپلماتیک را انجام دهد و مجلس ما باید یک بازنگری با روابط انگلیس داشته باشد، حداقل ضرورت دارد تا سفیر این کشور به خاطر رفتارهای مداخله جویانه انگلیس تغییر کند.

وی با بیان اینکه روابط اقتصادی ما با انگلیس چندان برای ما اهمیت ندارد، افزود: در حوزه دیپلماسی و بحث تقویت روابط، این رابطه ما با انگلیس نه تنها تقویت نشده بلکه هر سال هم آنچنان که باید و شاید رابط مناسبی نیست و این رابطه همواره از طرف انگلیس تضعیف شده است.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در روابط ما با انگلیس یک بازنگری جدی شود، افزود: در این شرایطی که ما به ثبات امنیتی و سیاسی نیاز داریم، سفیر این کشور  با رفتار مداخله جویانه می خواهد خدشه‌ای به وضعیت موجود کشور وارد کند آن هم در روز خبرنگار که یک روز ملی و تاریخی و قابل توجه است.

 « سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس  در تهران که سابقه دخالت در امور داخلی ایران دارد، به مناسبت «روز خبرنگار» گفته: «ادای احترام می‌کنیم به خبرنگارانی که اجازه ندارند کار خود را انجام دهند و امنیت خود را در خطر می‌بینند . از جمهوری اسلامی می‌خواهیم تا آنهایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند»

وی عصر دیروز به وزارت خارجه کشورمان احضار شد و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به مواضع خارج از عرف، آداب و مقررات دیپلماتیک به وی ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.