رئیس شبکه دامپزشکی باخرز گفت: واکسیناسیون تب برفکی اهمیت زیادی در سلامت دام و سیستم ایمنی بدن دام‌ها با توجه به فقر مراتع در سال زراعی جاری دارد.

واکسیناسیون تب برفکی با توجه به فقر مراتع، اهمیت بسیاری در سلامت دام دارد

به گزارش قدس خراسان، مسعود هدائی اظهار کرد: طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین این شهرستان از ابتدای مردادماه آغاز شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی باخرز افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی در جمعیت دام سبک و سنگین بوده که میزان واگیری آن نزدیک به ۱۰۰ درصد همراه با تلفات بالا است.

وی خاطرنشان کرد: تب بالا، لنگش، بی‌حالی، زخم گسترده دهان و لثه، بی‌اشتهایی، کاهش تولید شیر و گوشت جزء مهم‌ترین علائم این بیماری است.

هدائی افزود: این فاز از اوایل مردادماه سال جاری با بهره‌گیری از توان تیم‌های دولتی و به صورت رایگان به صورت سراسری آغاز و به مدت دو ماه ادامه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی باخرز گفت: در این طرح پیش بینی و برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد دام سبک و ۹۰ درصد دام سنگین جمعیت دامی باخرز شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات واکسیناسیون از روستاهای پرخطر و با جمعیت دامی بالاتر شروع و تا دور دست‌ترین و کم جمعیت‌ترین روستاها به صورت رایگان ادامه خواهد داشت.

هدائی یادآور شد: واکسیناسیون تب برفکی اهمیت بسیاری در سلامت دام و سیستم ایمنی بدن دام‌ها با توجه به فقر مراتع در سال زراعی جاری دارد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی باخرز، دامداران باخرز ۱۰۳ هزار دام سبک و ۹ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین پرورش می‌دهند و ۳۰ واحد صنعتی مرغداری نیز مشغول پرورش طیور گوشتی و تخم‌گذار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.