۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 903630

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: جمهوری اسلامی حرم است و دشمن با جنگ ترکیبی همه جانبه به مقابله با این نظام مقدس آمده و وظیفه دانشگاه‌ها برای مقابله با این جنگ سنگین است.

 اساتید نقش اساسی در امیدآفرینی دارند

محمدرضا مردانی اظهارداشت: امروز بیش از هر چیز مدیون امام خمینی (ره) و فداکاری های شهیدان بزرگوار است. 

وی افزود: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری دانشگاه‌ و آموزش عالی پیشران و موتور محرکه پیشرفت همه جانبه کشور است. امام عزیز دانشگاه را مبدا همه تحولات معرفی می کنند و معتقد بودند خطر دانشگاه می تواند از خطر بمب خوشه ای بیشتر باشد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دشمنان همواره دانشگاه را مورد هدف قرارداده اند، گفت: این نشان دهنده اهمیت دانشگاه است. وقتی جوانان خوبی تربیت کنیم و به بدنه مدیریتی کشور تزریق کنیم، مشکلات کشور برطرف خواهد شد. 

مردانی با تاکید بر اینکه دانشگاه بستر بالندگی و حرکت به جلو است، ادامه داد: دشمنان همواره تلاش کرده اند این مسیر را به چالش بکشند و رشد علمی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را متوقف کنند. جوانان مؤمن انقلابی پای کار باید در این مسیر نقش آفرینی داشته باشد و جوانان در دانشگاه تربیت می شوند.

وی با بیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری صحبت از ایمان و امید می کنند به این دلیل است که ریشه های ناامیدی که هم داخلی و هم خارجی است باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: اساتید در امیدآفرینی نقش اساسی دارند و دانشجویان باید نسبت به دروغ هایی که دشمنان می گویند آگاه شوند. دستاوردهای انقلاب اسلامی که بسیار زیاد است باید برای جوانان تبیین شوند.

مردانی با تاکید بر اینکه متون و محتوای درسی در نظام تعلیم و تربیت تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری بر تولید علم نافع و علوم انسانی_اسلامی تأکید دارند باید برای تحقق آن گام های جدی برداشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه کمیته رصد و پایش یک قرارگاه خوبی است، گفت: فعال سازی این گروه ها و برنامه ریزی دقیق و هماهنگ و برگزاری جلسات هم اندیشی تاثیر 

مردانی ادامه داد: برگزاری نشست های تبیینی برای اساتید می تواند موجب هم افزایی اساتید شود. جمهوری اسلامی حرم است و دشمن با جنگ ترکیبی همه جانبه به مقابله با این نظام مقدس آمده است و وظیفه دانشگاه ها برای مقابله با این جنگ سنگین است.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: اساتید باید پرچمدار تبیین گری باشند. مقام معظم رهبری فرمودند راه مقابله با این جنگ ترکیبی دشمن تنها تبیین است و باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد. سلاح ما اندیشه، بیان و قلم است. این سلاح تاثیر شگرفی می تواند داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت اساتید دانشگاه پیام نور گفت: می توان گروه های جهاد تبیین از اساتید دانشگاه پیام نور تشکیل داد و در مساجد و مدارس و جاهای مختلف واقعیت ها را برای مردم کشور بیان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.