نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که قصد دارد دستکم ۲۰۰ میلیون شِکِل (۵۴ میلیون دلار) از بودجه اختصاص یافته به مناطق عرب نشین در اراضی اشغالی را آزاد کند.

ضد و نقیض‌های نتانیاهو و وزیر دارایی‌اش درباره بودجه عرب‌های مقیم اراضی اشغالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای آزادسازی دستکم ۲۰۰ میلیون شکل (۵۴ میلیون دلار) خبر داد. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که اظهارات بتسئلیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم در خصوص توقیف این اموال اتهاماتی را علیه وی در خصوص نژادپرستی برانگیخت.

نتانیاهو گفت، این اموال بعد از بازنگری حواله خواهد شد. وی جزئیات یا مدت زمانی را که این امر طول خواهد کشید ذکر نکرد.

نتانیاهو در بیانیه‌ای با بیان اینکه شهروندان عرب در اراضی اشغالی سزاوار آن چیزی هستند که همه شهروندان شایسته آن هستند بر تعهد خود به این امر تاکید کرد. وی از همه وزارتخانه‌های دولتی اجرای این تصمیم را خواستار شد و گفت که بعد از ارزیابی وصول این اموال به دست افراد مورد هدف یعنی عرب‌های مقیم در اراضی اشغالی اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی بر توقیف این اموال تاکید کرد و گفت که «وی اموال مرتبط با بودجه اختصاص داده شده به شوراهای محلی عرب را توقیف خواهد کرد تا مبادا این اموال به دست مجرمان بیفتد».

رهبران عرب در اراضی اشغالی تصمیم اسموتریچ را دارای انگیزه‌های نژادپرستانه دانستند. آنها اظهار داشتند که وزیر دارایی رژیم صهیونیستی کارزار تحریک آمیز خود علیه جامعه عربی و رهبران منتخب آن را ادامه می‌دهد.

بنا بر این گزارش، عرب‌های ساکن اراضی اشغالی حدود یک پنجم ساکنان آن را تشکیل می‌دهند. شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی برای دهه‌ها با نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی با شهروندان یهودی، از جمله نرخ بالای فقر، زیرساخت‌های ناکافی و ضعف بودجه در مدارس مواجه بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.