معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی در طبس خبر داد و گفت: مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس با جذب سرمایه‌گذاری چینی در حوزه معادن توانست مبلغ ۸۰۰ میلیون یوان را جذب کند.

جذب سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی برای طبس

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی سبب ایجاد اشتغال برای بیش از سه هزار نفر در شهرستان طبس می‌شود و طبق قولی که دادند در ۴۶ ماه آینده محقق خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغالسنگ طبس گفت: این پایگاه شبیه بیمارستان کوچک و یکی از مجهزترین پایگاه‌های امداد و نجات کشور است که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای دو پست ۱۳۲ کیلو ولت برق با اعتبار حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز معادن پروده ۴ و شرقی انجام می‌شود گفت: زیرساخت‌های این دو پست برق و فیدرها و دیماند برق که برای تجهیز معادن مورد نیاز است در حال آماده‌سازی است که ۳۰۰ میلیارد تومان برای برق و ۳۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب، اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی از سیستم حفاظتی و نظارتی مانیتورینگ مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس خبر داد و افزود: این طرح با اعتبار هفت میلیارد تومان انجام می‌شود که ضمن نظارت با پایش مستمر در صورت بروز هر اتفاقی، فوری اقدام می‌شود و هم اکنون ممرادکو مجهز به این سیستم است.

رحیمی با اشاره به برگزاری مناقصه سه محور مواصلاتی طبس به اصفهان تا جوخواه، ۱۷ کیلومتر طبس به یزد و همچنین ۱۷ کیلومتر طبس_دیهوک گفت: مناقصات برگزار شده و پاکت دو مناقصه هفته آینده باز می‌شود و مناقصه دیگر به دلیل وجود فقط یک شرکت کننده مجدد برگزار می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت محور دیهوک راور گفت: این جاده در حوزه شهرستان طبس ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۲۰ کیلومتر آن دوبانده شده، ۵۰ کیلومتر در حال ساخت و ۳۰ کیلومتر در مرحله مطالعات است.

وی درباره راه اندازی دستگاه ام آر آی گفت: با توجه به گرانی و همچنین حساسیت کار با دستگاه، پس از آموزش پرسنل و بررسی‌های دقیق، دستگاه راه‌اندازی می‌شود.

امام جمعه طبس نیز گفت: خبرنگاران پیشتازان میدان جهاد تبیین در مبارزه با دشمن در عرصه خیر و اطلاع رسانی هستند و در یک کلام با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین می‌توانند در این مسئله مصداق‌های خوب و ماندگاری با تلاش جهاد گونه خود قرار گیرند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به برخی از راهکارهای اجرای مثبت وظیفه یک خبرنگار در جامعه اظهار داشت: خبرنگار باید از عادات غلط در رساندن مفاهیم پرهیز کند مانند ترویج سوءظن ، پرهیز از انتشار حرف‌های نادرست که در جامعه ممکن است خدای نکرده زمینه ایجاد تنش و نگرانی را ایجاد کند، پرهیز از شایعه سازی و شایعه پراکنی و پرهیز از کدر کردن فضای جامعه به نام شفافیت.

وی گفت: صداقت و رسالت دو شاخصه مهم حرفه خبرنگاری است، همراهی با مسئولان و انعکاس خدمات و تلاش‌ها البته در کنار موضوع لزوم انتقاد منصفانه از کمی و کاستی‌ها از ملزومات مسئله صداقت و رسالت در حوزه خبری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.