وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال مدعی شد که توافق میان ریاض و تل‌آویو در دسترس است.

واکنش تل‌آویو به گزارش وال استریت ژورنال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، گفت که عادی‌سازی روابط تل‌آویو با ریاض در دسترس است.

در شرایطی که گمانه‌زنی‌هایی درباره توافقات عربستان و آمریکا برای پیشبرد عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض مطرح می‌شود، کوهن گفته است که در توافق رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی، تنها مسئله زمان مطرح است و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمیکا به دنبال یک توافق نهایی است که هزینه‌های انرژی را کاهش دهد و قبل از فرارسیدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، یک پیروزی سیاسی برای خود رقم بزند.

کوهن در مصاحبه خود گفته است که توافق میان ریاض و تل‌آویو به نفع ایالات متحده آمریکا است. وی در این خصوص توضیح داد: «دولت بایدن خواهان یک دستاورد سیاسی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است. آمریکایی‌ها همچنین به اقتصاد هستند و توافق بین ایالات متحده و عربستان سعودی، هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد».

این مقام صهیونیست همچنین در این مصاحبه به موضع‌گیری علیه جمهوری اسلامی پرداخت و با بیان این‌که ریاض به دنبال توافقات مشابهی در زمینه گردشگری و تجارت است که امارات با رژیم صهیونیستی داشته است، گفت: «سعودی‌ها همچنین به دنبال دفاع در مقابل ایران هستند».

کوهن با اشاره به این موارد تصریح کرد: «ما در نقطه‌ای از زمان هستیم که منافع ایالات متحده، عربستان سعودی و اسرائیل ادغام شده است بنابراین گزارشات در مطبوعات، گفت‌وگو درباره توافق ظرف ۹ ماه تا یکسال، به نظرم صحت دارد. این دقیقاً بازه زمانی قبل از رسیدن انتخابات آمریکا است».

روز گذشته، وال استریت ژورنال گزارش کرد که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی به منظور تسهیل توافق با ریاض، امتیازاتی را به فلسطینیان می‌دهد.

در این گزارش همچنین آمده بود که مقام‌های آمریکایی همچنین برآورد کرده بودند که احتمالاً ظرف ۹ ماه تا یکسال، توافق بین ریاض و تل‌آویو حاصل خواهد شد که البته در این گزارش همچنین تأکید شده بود که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی عجله‌ای برای توافق ندارد.

با این‌حال، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌ سفید، روز گذشته (چهارشنبه)، گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در خصوص توافق عربستان سعودی و ایالات متحده درباره چارچوب کلی توافق عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو را رد کرد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.