مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز ۲۱ مرداد تا روز ۲۴ مرداد، توفان گرد و خاک و توفان شن در ‌۳ استان خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی، پیش‌بینی می‌شود.

توفان شن و گرد و خاک‌ در ‌۳ استان و هشدار اختلال در تردد جاده‌ای

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس صادق ضیائیان  درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و شمال و شرق هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید، خصوصا در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در همین مدت در شرق و شمال شرق کشور، به‌ویژه زابل وزش باد شدید و در برخی ساعات گردوخاک داریم و در سایر مناطق کشور جوی آرام، همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از شنبه ۲۱ مرداد تا دوشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور، خصوصا استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان داریم و در سایر مناطق کشور، آسمانی صاف همراه با ماندگاری هوای گرم تابستانی پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی بابت توفان گردوخاک و شن در ‌۳ استان

ضیائیان با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی بیان کرد: از روز شنبه ۲۱ مرداد تا  روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد وزش باد همراه با خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد توفان گردوخاک و توفان شن در ‌۳ استان خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی، پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این راستا کاهش شدید شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، بنر و تیرهای برق و خسارت به صنعت کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توضیه می‌شود در این مدت ‌اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم حضور در فضای باز خصوصا سالمندان، کودکان و بیماران خاص، عدم پارک خودرو در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از جمله پوشش گلخانه‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، در دستور کار باشد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در ۳ روز آینده صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۵ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/‌

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.