وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور آفریقای جنوبی در پرتوریا دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور آفریقای جنوبی دیدار کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نخستین سفر دوجانبه در پرتوریا حضور دارد، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) ۱۹ مرداپ ماه با «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی در کاخ یونیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مهدی آقاجعفری سفیر ایران در پرتوریا، ولی‌الله محمدی مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه و عبدالله سهرابی مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز حضور داشتند.

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور آفریقای جنوبی دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی در نخستین سفر رسمی دوجانبه و برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده، صبح امروز (پنجشنبه) ۱۹ مرداد ماه با خانم «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی در محل وزارت خارجه از همتای ایرانی استقبال کرد و پس از آن نشست خصوصی دو وزیر خارجه آغاز شد و بعد از نشست وزرای خارجه به همراه هیأت‌های دو کشور، پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و آفریقای جنوبی برگزار و بیانیه این نشست توسط وزرای خارجه امضا شد.

در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک در پرتوریا، کمیته‌های دوجانبه اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ۲۶ سند را بررسی کردند که به احتمال زیاد در سفر آبان ماه آیت‌الله رئیسی به آفریقای جنوبی به امضا خواهد رسید. 

آیت‌الله رئیسی قرار است دوم شهریور برای شرکت در نشست سران بریکس و دوستان بریکس به ژوهانسبورگ سفر کند و آبان ماه نیز سفری دوجانبه در پاسخ به دعوت رسمی همتای خود به آفریقای جنوبی خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی هم امروز در دیدار همتای ایرانی در پرتوریا ضمن تأکید بر اهمیت روابط ایران و کشورش، حمایت آفریقای جنوبی از عضویت ایران در بریکس را مورد اشاره قرار داد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.