قیمت مصوب بلیت دو طرفه پرواز اربعین ۱۴۰۲، هشت میلیون تومان تعیین شده است. با این وجود، در سایت‌های مختلف، بلیت یکطرفه پرواز تهران ـ نجف در آستانه اربعین با قیمت ۱۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

بلیت پرواز تهران ـ نجف در آستانه اربعین به ۱۰ میلیون تومان رسید!

به گزارش قدس آنلاین، عملیات اربعین ۱۴۰۲ از ۲۷ مرداد همزمان با اول ماه صفر آغاز می‌شود. رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز پروازهای اعزام زوار اربعین حسینی از ۲۷ مرداد خبر داده است.

قیمت مصوب بلیت رفت و برگشت پرواز اربعین

بلیت پرواز اربعین هم امسال همچون سال گذشته با نرخ مصوب عرضه می‌شود. محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پرواز اربعین سال جاری را به صورت رفت و برگشت از شهرهای مختلف به نجف و بغداد هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و از مشهد مقدس ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

بلیت پرواز تهران ـ نجف در آستانه اربعین به 10 میلیون تومان رسید!
پرواز

بر اساس برنامه‌ریزی مسؤولان بازه زمانی سفرهای هوایی اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور است و بلیت پرواز در این زمان نیز با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

گرانی بلیت پرواز تهران ـ نجف ۱۰ روز قبل از اربعین

با این وجود، با بررسی خبرنگار فارس، هم‌اکنون در سایت‌های عرضه بلیت، تا پنجم شهریور بلیت پرواز به عتبات فروخته می‌شود. هزینه بلیت پرواز عتبات نیز هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، بالاتر رفته و حتی در پنجم شهریور یعنی ۱۰ روز قبل از اربعین، بلیت یکطرفه به عراق (پرواز تهران ـ نجف) ۱۰ میلیون تومان است!

بلیت پرواز تهران ـ نجف در آستانه اربعین به 10 میلیون تومان رسید!
پرواز تهران ـ نجف

پایان اعزام‌های کاروانی از سوم شهریور

سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران به عتبات تا سوم شهریور برنامه اعزام زائران به عتبات در قالب کاروان‌های رسمی را اجرایی می‌کند و پس از این زمان دیگر هیچ کاروانی را چه به صورت هوایی و چه به صورت زمینی به عراق نمی‌بَرَد. انتظار می‌رود که اگر حتی پروازها از قبل برای سفر عتبات در قالب کاوران زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی شده است، از سوم شهریور به بعد دیگر بلیت خارج از چارچوب برنامه ستاد اربعین فروخته نشود.

اکنون تا پنج شهریور قیمت بلیت پرواز یکطرفه به عراق با قیمت هشت تا ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود؛ در حالی که قیمت بلیت رفت و برگشت به عراق در ایام اربعین از تهران، هشت میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است!

بلیت پرواز تهران ـ نجف در آستانه اربعین به 10 میلیون تومان رسید!
قیمت پروازهای عتبات

بلیت پرواز تهران ـ نجف در آستانه اربعین به 10 میلیون تومان رسید!
قیمت پروازهای عتبات

قیمت بلیت پرواز عراق در آستانه اربعین نظارت می‌شود؟

قرار بود که وزاره راه و شهرسازی به عنوان یکی از کمیته‌های زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین در بازه زمانی اربعین به پرواز اربعین و نحوه عرضه و حتی هزینه آن نظارت داشته و اجازه فروش بلیت پروازها بالاتر از نرخ مصوب را ندهد. اما در حال حاضر تا ۱۰ روز قبل از اربعین بلیت پرواز به عراق در سایت‌ها با قیمت‌های مختلف و البته گران عرضه می‌شود.

سال گذشته بلیت پرواز اربعین با قیمت ۶ میلیون تومان از سوی دفاتر شرکت‌های هواپیمایی عرضه شد و دیگر در سات‌های مختلف عرضه بلیت یا حتی فرودگاه‌ها امکان تهیه بلیت پرواز اربعین نبود. هم محمد حبیب‌اللهی، مسؤول قرارگاه اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌گوید: امسال نیز همچون سال گذشته امکان خرید بلیت پرواز اربعین در فرودگاه‌ها نیست.

نیمه شهریور اربعین حسینی است که البته با توجه به اختلاف یک روزه با عراق، ۱۶ شهریور در عراق اربعین است. بر اساس اخرین آمار متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح، کم‌تر از پنج درصد زائران سفر هوایی به عراق در ایام اربعین را انتخاب کرده‌اند. البته محدودیت‌هایی در سفر هوایی به عراق در ایام اربعین وجود دارد. سال گذشته ۲۵۷ هزار زائر با بیش از ۲ هزار پرواز در بازه زمانی حدود ۲ هفته به عراق سفر کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.