کنستانتین کوساچف معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه (پارلمان فدراسیون روسیه) گفت: فرمول صلح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نشان‌دهنده عدم تمایل کی‌یف برای شرکت در مذاکرات است.

مقام روس: فرمول صلح زلنسکی نشان‌دهنده عدم تمایل کی‌یف برای شرکت در مذاکرات است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این سناتور روس تاکید کرد: فرمول صلح زلنسکی که شامل تسلیم کامل روسیه است، به عدم تمایل کی‌یف به مذاکره اشاره دارد.

کوساچف در کانال تلگرامی خود نوشت: هر سیاستمدار معقولی تقاضای سرسختانه از روسیه برای تسلیم کامل را که تحت عنوان «طرح صلح» ارائه شده است، به عنوان شاهدی بر عدم تمایل کامل کی‌یف به مذاکره می‌داند.

وی افزود: فرمول صلح زلنسکی گواه مطلق این است که مذاکرات در این مرحله غیرممکن است و این موضوع تقصیر مسکو نیست.

به گفته این سناتور روس، مقامات اوکراین می‌دانند که اولتیماتوم برای تسلیم شدن کامل یکی از طرف‌های درگیری راه را برای انجام مذاکرات هموار نخواهد کرد اما آنها این ادعاها را مطرح می‌کنند تا مردم اوکراین از شنیدن داستان‌هایی درباره اینکه قرار است مناطق خودمختار (دونتسک و لوهانسک) را بازپس گیریم، غرامت‌های هنگفتی دریافت کنیم و رهبران روسیه را محاکمه کنیم، خوشحال شوند.

کوساچف ادامه داد: زلنسکی با جدیت تمام ادعا کرد که «فرمول صلح» او می‌تواند به پایه‌ای جهانی برای پایان دادن به سایر درگیری‌های نظامی در سراسر جهان تبدیل شود.

این سناتور روس با اشاره به اینکه، پس بر اساس ادعای زلنسکی می‌توان از طرفین درگیری طولانی مدت (رژیم) اسرائیل و فلسطین یا ارمنستان و جمهوری آذربایجان که در مناقشه قره‌باغ کوهستانی درگیر هستند درخواست کرد که از این فرمول جهانی که توسط نابغه صلح جوی کی‌یف ایجاد شده است، استفاده کنند، خاطرنشان کرد: پذیرش این فرمول یعنی یکی از طرفین این درگیری‌ها موضع خود را رها کند، غرامت‌های هنگفتی بپردازد و رهبرانش محاکمه شوند.

نائب رئیس شورای فدراسیون روسیه در ادامه خواستار آزمایش فرمول صلح زلنسکی در رابطه با مناقشه کوزوو و تجاوزات ناتو بر علیه یوگسلاوی شد و گفت: بر اساس طرح صلح زلنسکی، باید مرزهای یوگسلاوی به حدود سابق خود بازگردد و ناتو میلیاردها دلار غرامت به بلگراد به دلیل خسارات وارده به غیرنظامیان، اقتصاد و محیط زیست این کشور پرداخت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.