۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 904210

قیمت آب پرتقال ایالات‌متحده در روزهای اخیر و در پی طوفان‌های استوایی و شیوع بیماری منتشر شده از طریق حشرات که محصولات فلوریدا را از بین برده است، به رکورد رسیده است.

قیمت آب پرتقال در آمریکا رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محصولات زراعی در فلوریدا، دومین منطقه بزرگ تولیدکننده جهان پس از برزیل، سال گذشته توسط طوفان‌های یان و نیکول ویران شد.

بیماری میوه سبز مرکبات(Huanglongbing) به مشکلات کشاورزان اضافه شده است. این بیماری توسط یک حشره آلوده به بیماری به نام پسیل مرکبات آسیایی منتقل می‌شود. درختان آسیب دیده میوه‌ای تلخ و با شکل عجیب تولید می‌کنند و معمولاً در چند سال می‌میرند.

وزارت کشاورزی ایالات‌متحده پیش‌بینی کرده است که تولید ایالات‌متحده با بیش از یک چهارم کاهش به ۲.۳ میلیون تن خواهد رسید که پایین‌ترین سطح در بیش از ۵۶ سال گذشته است. تخمین زده می‌شود که تولید آب پرتقال نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یابد و به ۸۵ هزار تن برسد که یک رکورد پایین است. همچنین، شرایط خشک در برزیل و مکزیک نیز به محصولات کمتر تبدیل شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مصرف آب پرتقال طی کووید-۱۹ افزایش یافت اما تقاضا اکنون شروع به کاهش کرده است. ارقام صنعتی نشان داد که تولید پرتقال ایالات‌متحده به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک قرن گذشته خواهد رسید.

تأثیر آب وهوای شدید بر تولید مواد غذایی یکی از خطرات اصلی گرمایش جهانی است که قهوه، زیتون و برنج در میان برخی از محصولات زراعی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.