الیز استفانیک، رئیس کنفرانس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: بایدن همچنان با معاملات وحشتناک خود، امنیت ملی آمریکایی ها را به خطر می اندازد.

نشریه آمریکایی: توافق اخیر با تهران، «تعظیم بایدن در برابر آیت‌الله خامنه‌ای» بود

به گزارش قدس انلاین به نقل از تسنیم،مقامات جمهوریخواه پس از اینکه دولت بایدن با ایران برای انتقال پنج ایرانی آمریکایی از زندان به حبس خانگی در ازای میلیاردها دارایی بلوکه نشده، به توافق رسید، دولت بایدن را به دلیل کوتاه آمدن در برابر ایران و به خطر انداختن آمریکایی ها مورد انتقاد قرار دادند.

روز پنجشنبه، توافق دولت بایدن با تهران برای لغو مسدود کردن 7 میلیارد دلار از دارایی‌های مالی ایران و آزادی تعداد انگشت شماری از اتباع ایرانی که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا زندانی بودند در ازای پنج آمریکایی که توسط ایران به اتهامات بسیار مشکوک جاسوسی اسیر شده بودند، اعلام شد.

جو بایدن , افول آمریکا ,

نماینده ایران در سازمان ملل ظاهرا با اشاره به مبلغ 7 میلیارد دلاری اعلام کرد: وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی رفع انسداد و به قطر منتقل می‌شود.

ایالات متحده منابعی که با نشریه نیویورک تایمز و رویترز صحبت کردند، جنبه های مالی این معامله را تایید کردند.

سناتور تام کاتن نوشت: در حالی که ما همیشه از آزادی گروگان‌های آمریکایی استقبال می‌کنیم (اگر آنها در واقع پس از پرداخت 6 میلیارد دلار باج به ایران آزاد شوند) این اقدام خیانت آمیز تنها باعث جسارت برای گروگان‌گیری بیشتر می‌شود.

ایالات متحده تحریم‌ها در بازدارندگی رژیم خطرناک ایران بسیار مهم بوده است. کوتاه آمدن در برابر رهبر ایران، آمریکایی ها را در داخل و خارج به خطر می اندازد.

الیز استفانیک، رئیس کنفرانس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: بایدن همچنان با معاملات وحشتناک خود، امنیت ملی آمریکایی ها را به خطر می اندازد.

ران دیسانتیس، فرماندار و نامزد ریاست جمهوری، رئیس جمهور را متهم کرد که به طرز شرم آور در برابر باج گیری و اخاذی ایران تسلیم شده است.

او همچنین در سخنانی بی‌مبنا گفت: پاداش دادن به ایران برای گروگان گرفتن آمریکایی ها، انگیزه گروگان گیری را بیشتر می کند. پرداخت 7 میلیارد دلار باج به ایران در ساخت سلاح هسته ای، حمایت از تروریسم، سرکوب مردم ایران و کمک به روسیه کمک خواهد کرد. مماشات و ضعف بایدن، به ایران برای حمله به ما و متحدانمان جرات می‌دهد و نزدیک‌تر شدن ایران به سلاح‌های هسته‌ای را تسهیل می‌کند. بایدن باید از پیگیری وسواس گونه معاملات فاجعه باری که امنیت ما را به خطر می اندازد دست بردارد. زمان آن فرا رسیده است که با حداکثر فشار در مقابل ایران بایستیم و نفوذ بد ایران را پس بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.