رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی در حوزه صنعت پلاستیک بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی داریم که سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سبد صادراتی استان نقش آفرینی می کنند.

صادرات سالانه ۴۰۰میلیون دلارمصنوعات پلاستیکی از خراسان

به گزارش قدس خراسان، فیروز ابراهیمی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی در حوزه صنعت پلاستیک بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی داریم که سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سبد صادراتی استان نقش آفرینی می کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: این یک ظرفیت بی بدیلی در شرق استان محسوب می شود که خوشبختانه جزء سه استان برتر در سطح کشوردر صنعت پلاستیک و پلیمرهستیم.

وی ادامه داد: اگر به بسیاری از بازارهای پیرامون مراجعه کنید، مصنوعات پلاستیکی استان مارا به وفور می بینید که کشورهای آسیای میانه و عراق و پاکستان بخش اعظمی ازبازار مصنوعات پلاستیکی شان در اختیار صنعت پلاستیک و پلیمر استان خراسان رضوی است.

ابراهیمی در خصوص جایگاه خراسان رضوی در صنعت پلاستیک و پولیمر نیز بیان کرد: استانهای خراسان، تهران و یزد در صنعت پلاستیک و پلیمر هرسه در برخی رسته ها رتبه های اول تا سوم را دارندکه این سه استان متفاوت تر از سایر استان های کشورند. چون خود صنعت پلاستیک و پولیمر از ده ها رسته متفاوت است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع گستردگی این صنعت بگونه ایست که در حال حاضر هیچ انسان و صنعت دیگری، بی نیاز از صنایع پلاستیک و پلیمر را نمی توانید ببینید. 

وی ضمن تشکر از برگزاری موفق نمایشگاه مشهد پلاست به عنوان قطب صنعت نمایشگاهی کشوربعد ازنمایشگاه ایران پلاست،خاطرنشان ساخت: بنابراین این صنعت تنوع رسته های مختلفی دارد اما استان خراسان رضوی جزو سه استان برتر این صنعت می باشدکه این حوزه را در مباحث صادراتی و اشتغال آفرینی جزو سرآمدان بخش های صنعتی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.